کد خبر: 8997
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1398 - 14:14

ویکی‌پدیا/ دبستان و دبیرستان علامه امینی از سال تاسیس تاکنون

مجموعه آموزشی علامه امینی (ره) که توسط حاج آقا نقدی در منطقه 5 تهران تاسیس شده است، درحال حاضر در دو مقطع دبستان و دبیرستان به دانش آموزان خدمات ارائه می دهد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: مجموعه آموزشی علامه امینی (ره) با نشانی اینترنتی: www.allameamini.org در منطقه 5 تهران واقع شده است که درحال حاضر در دو مقطع دبستان و دبیرستان به دانش آموزان خدمات ارائه می دهد و باتوجه به تجربه و کسب نتایج درخشان در بین سایر مدارس توانسته بعنوان برترین مدرسه انتخاب شود.

معرفی دبیرستان علامه امینی (ره)

دبیرستان علامه امینی (ره)، واقع در منطقه ۵ تهران ، فلکه دوم صادقیه، ابتدای آیت الله کاشانی، بوستان اول، گلستان اول، با داشتن ۱۰ کلاس درس و نیز امکاناتی نظیر نمازخانه ، سایت ، کتابخانه و … در سال ۱۳۷۰  به همت حاج آقا نقدی ، مديريت اسبق منطقه ۶ آموزش و پرورش تهران تاسيس گرديده است.

دبیرستان علامه امینی هر روز راس ساعت 7:30 دقیقه صبح کار خود را آغاز و در ساعت ۱۵ به فعالیت خود خاتمه می دهد که دانش آموزان در طول این مدت در ۴ زنگ ۹۰ دقیقه ای در کلاس حضور دارند .

لازم به ذکر است؛ دانش آموزان یک روز در هفته ساعت ۱۳ تعطیل می شوند و برخی از کلاسهای المپیاد و پژوهش بعد از این ساعت و بنابر علاقه مندی دانش آموزان ممکن است تا ساعت ۱۷ بطول بیانجامد و از طرفی دانش آموزان در برخی از روزها نیز در پانسیونهای مطالعاتی شرکت می کنند.

ثبت نام و شهریه دبیرستان علامه امینی

مدرسه علامه امینی جهت آموزش حدود ۲۴۰ دانش آموز ظرفیت دارد که با توجه به سیاستهای آموزش و پرورش و مدرسه، تعداد ثبت نام در پایه های مختلف متفاوت است و از این رو  تنها نفرات برتر آزمون ورودی برای ثبت نام دعوت می شوند .

همچنین لازم به ذکر است؛ به منظور ثبت نام میانپایه در دبیرستان علامه امینی، در صورت وجود ظرفیت ، ندرتا از دانش آموزان بسیار ممتاز مدارس دیگر که متقاضی ورود به این دبیرستان هستند آزمون ورودی بعمل آمده و در صورت کسب استاندارد های لازم از آن ها ثبت نام بعمل می آید.

دبیرستان علامه امینی براساس مصوبه آموزش و پرورش که بخشنامه آن در معرض دید اولیا محترم قرار می گیرد ، اقدام به ثبت نام مالی بصورت اقساط و طی چند فقره چک معتبر بانکی می نماید که در این بین هزینه های المپیاد ، خدمات ویژه ، کلاس های تابستانی و اردوهای مطالعاتی مجزا بوده و پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط اقدام می گردد .


نحوه ثبت نام و تکمیل فرم در دبیرستان علامه امینی (ره)


لازم به ذکر است؛ هزینه خرید کتابهای معرفی شده توسط دبیران و نیز اردوها بر عهده ی خانواده های محترم می باشد.

همچنین؛ دبیرستان علامه امینی برای نفرات بسیار ممتاز آزمون ورودی ثبت نام رایگان و برای نفرات برتر تخفیفاتی منظور مینماید.

موفقیت های دبیرستان علامه امینی؛ برترین مدرسه منطقه 5

 دبیرستان علامه امینی به اهتمام جمعی از فارغ التحصيلان ممتاز دبيرستان‌های نمونه دولتی، كه در حال حاضر هر كدام از قوی ترين و مطرح ترين دبيران دبيرستانهای استان تهران محسوب می شوند، با سختكوشی فراوان حركت علمی خود را آغاز کرد که در نهایت توانسته است، با همت کادر علمی و دانش آموزان نخبه خود نتایج درخشانی را در طی این چند دهه فعالیت در سطوح کنکور، المپیادها، مسابقات مختلف جهانی، فرهنگی و هنری و … کسب نماید به گونه ای که نام این مدرسه به عنوان بهترین دبیرستان منطقه ۵ شناخته شود و ۷۰ درصد قبولی در رشته های مهندسی دانشگاه های دولتی و سراسری تهران در کنکور سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ ، قبولی های متعدد و متداوم در المپیادهای علمی و همچنین رتبه دوم مدرسه نمونه شهر تهران را با افتخار به خود اختصاص داده است.


برنامه‌های آموزشی مدرسه علامه امینی (ره)، مدرسه نمونه غرب تهران


از جمله عوامل موفقیت دبیرستان علامه امینی در این زمینه را می توان برگزاری کلاس های المپیاد پیشرفته در این مرکز دانست که دانش آموزان پس از گذراندن یک دوره مقدماتی در المپیادهای مختلف توسط گروه ممتاز المپياد دبیرستان استعداد سنجی شده و نیز علائق آنان و اولیاء محترمشان در فرمهای مخصوص اولویت بندی می شود تا از طریق مشاورین محترم راهنمایی های لازم انجام پذیرد و پس از آن به کلاسهای پیشرفته و بصورت حرفه ای و تخصصی در گرایش المپیاد مورد نظر با معافیت های کلاسی و برنامه های مطالعاتی خاص به باشگاه المپیاد ادونس هدایت خواهند شد .

 

معرفی دبستان علامه امینی (ره)

پیش‌دبستانی و دبستان علامه امینی، بعنوان دبستان نمونه تهران و بنابر پیشنهاد اولیای محترم در جهت ایجاد و اجرای یک پروژه کامل تربیتی برای دانش آموزان پسر منطقه ۵ تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۶ ، به روش‌مدارس شناختی و با بهره گیری از روش میزان و همچنین با پشتوانه بیش از ۲۵ سال خدمت صادقانه موفق در تعلیم و تربیت دانش آموزان در مقطع متوسطه تاسیس و راه‌اندازی شد.


روش میزان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟


دبستان علامه امینی که بعنوان یکی از برترین دبستان های منطقه ۵ شناخته می شود با رعایت «اصول» یازده گانه‌ی روش میزان جنبه‌‌های متنوع و مختلفی را در جهت رسیدن به اهداف خود، مدّ نظر قرار داده است که ضمن پایش مداوم اجرای این روش توسط کارشناسان خود و همچنین ارزشیابی کیفی عملکرد دبیران راهنمای هر پایه بتواند با ضمانت در اجرای صحیح این روش، فضای اطمینان بخشی را برای مدیریت و اولیا محترم فراهم آورند.

ساعات کاری و امکانات دبستان علامه امینی (ره)

دبستان علامه امینی برنامه آموزشی و تربیتی خود را هر روز از ساعت 7:45 دقیقه آغاز و در ساعت 14:45 دقیقه به پایان می رساند.

لازم به ذکر است؛ مدرسه پیش از ساعت 7:25 دقیقه نمی تواند پذیرای دانش آموزان باشد و همچنین 10 دقیقه پس از تعطیلی مدرسه نیز دانش آموزان باید مدرسه را ترک کنند که از این رو پس از این ساعت مدرسه هیچگونه مسئولیتی به عهده نخواهد داشت.

مجموعه آموزشی علامه امینی که از دو بخش پیش دبستانی و دبستان همراه با امکانات کامل از قبیل سالن های مختلف، اتاق بازی، پژوهش، دو حیاط اختصاصی و غیره در تهران، در بلوار آیت الله کاشانی، خیابانی شهید پژوهنده (شاهین جنوبی)، پایین‌تر از خیابان باهنر، نبش بن‌بست آرین، پلاک ۱۴، با شماره تلفنهای ۴۴۰۰۱۰۱۴ و ۴۴۰۰۱۰۱۳ و ۴۴۰۰۱۰۱۲ واقع شده است.

ثبت نام در دبستان علامه امینی

متاسفانه محدودیت هایی برای ثبت نام دانش آموزان علاقمند به تحصیل در دبستان علامه امینی وجود دارد که باتوجه به این موضوع این مرکز تنها می تواند، در پایه های پیش دبستان ۱ و ۲ حداکثر ۳۰ نفر، پایه های اول تا سوم هر پایه ۷ نفر و در پایه های چهارم و پنجم حداکثر ۸ نفر را ثبت نام کند.

البته لازم به ذکر است، افرادی که از دبستان میزان معرفی نامه ارائه دهند، بدون تشریفات ثبت نامی و مستقیماً ثبت نام خواهند شد.

نگاهی کوتاه به اصول آموزشی دبستان علامه امینی (ره)

اولیا دانش آموزان عموما در امر آموزش مفاهیم تخصصی ندارند و این مهم در روش دبستان علامه امینی بدین معناست که روش حل مسله و اکتشافی بطور مضاعف مشهود بوده و اولیا معمولا در ارزشیابی حل مسائل و درک مفاهیم دچار اشتباه می شوند.


بهترین دبستان منطقه ۵ از چه تکنیکی برای ارزشیابی استفاده می‌کند؟


پیرامون مبحث تشویق و تنبیه در دبستان علامه امینی نیز می توان گفت؛ در راستای افزایش انگیزه و پرورش خلاقیت و پویایی دانش آموزان این دبستان، از تقویت کننده های درونی استفاده می شود و از جایزه و تشویق های بیرونی به ندرت استفاده می گردد.

دانش آموزان معمولا مدت زیادی را در مدرسه حضور دارند و از این رو وقت کمی را در منزل به سر می برند و فرصت اندکی برای استراحت و تعمیق روابط عاطفی داخل خانواده دارند.

با توجه به این موضوع؛ از آنجایی که دانش آموزان دبستان علامه امینی به کمک روش میزان آموزش می بینند و تمارینی که در این روش طراحی شده، بهتر است تحت نظر مربی و در قالب گروه و همکاری در مدرسه انجام پذیرد، لذا برای آموزش مفاهیم درس رسمی و مهارت های آموزش چنان برنامه ریزی صورت می گیرد تا کلیه آموزش ها در ساعات کار مدرسه پایان پذیرد البته مگر به ضرورت و مگر برای افراد خاص که پس از آن دانش آموزان در منزل دیگر بدنبال یادگیری و آموزش نیستند.

اما ذکر این نکته ضروری است که؛ در عین حال چون عموما دانش آموزان در منزل وقت اضافه بسیاری دارند و بعضاً تکلیف جزو مطالبات خانواده ها نیز محسوب می شود به این وقت آزاد دانش آموزان به عنوان یک فرصت برای تمرین مهارت های اجتماعی و غیره نگاه خواهد شد.

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه