کد خبر: 8948
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1398 - 11:16

نحوه برگزاری آزمون ورودی مدارس خصوصی

هر مدرسه ای بخصوص یک مدرسه خصوصی برای ثبت نام دانش آموزانش یک آزمون ورودی خاص از منابع تعیین شده ای دارند  که فرد باید در آن موفق شود.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: مدارس مختلفی برای ثبت نام و انتخاب دانش آموزان خود اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند تا از این طریق بتوانند استعدادهای برتر و دانش آموزان ممتاز را شناسایی و در روند موفقیت آن ها تاثیرگذار باشند، اما مطلبی که امروز قرار است به آن بپردازیم نحوه برگزاری آزمون ورودی مدارس خصوصی در کشور است.

چرا مدارس غیردولتی آزمون ورودی دارند؟

شاید بتوان وجه اصلی تمایز بین مدارس دولتی و غیردولتی را در فوق برنامه‌های طراحی شده این مدارس و کیفیت و نحوه ارائه خدمات آن ها دانست.


دبیرستان علامه امینی را بیشتر بشناسید: نتايج درخشان كنكور سراسری ۹۷


مدارس غیردولتی به ویژه در سطوح دبیرستان از همان ابتدای سال اول، برنامه مشخصی برای سال‌های آینده دانش آموزان خود بمنظور شرکت در کنکور و کسب رتبه برتر دارند و  درهمین راستا کلیه اقداماتشان برنامه ریزی شده، مدون و با یک هدف معین پیش می رود.

ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی

دغدغه خانواده‌ها برای یافتن مدرسه‌ای مناسب عمدتاً در فصل ثبت‌نام افزایش می یابد ، از طرفی ثبت نام در مدارس دولتی اسم و رسم دار کار آسانی نبوده و مدارس غیردولتی خوب و پرافتخار نیز برای ثبت‌نام ضوابط خاص خود از جمله برگزاری آزمون ورودی و شرط معدل را دارند و از طرفی نیز اغلب مدارس غیردولتی برجسته تلاش می‌کنند تا از دانش‌آموزان با معدل بالا ثبت‌نام کنند.

یکی از مدارس برجسته در شهر تهران دبیرستان علامه امینی واقع در منطقه 5 پایتخت است که توانسته افتخارات فراوانی را کسب نماید و از این رو افرادی که خواهان ادامه تحصیل در این مدرسه برتر هستند باید در آزمون ورودی آن شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند.

آزمون ورودی مدارس خصوصی

تعدد و تنوع مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش از جمله مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و هیئت امنایی آسیب‌‌هایی را به همراه دارد، برخی مدارس برای جذب دانش آموزان خود اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند .

یک مدرسه غیردولتی می‌تواند گزینش داشته باشد اما گزینش صرفا به معنای برگزاری آزمون برای سنجش سطح دانش شرکت کنندگان در آن آزمون نیست بلکه می‌توانند بگویند دانش‌آموزان باید پایه درسی قوی داشته و نسبت به مسائل مذهبی و تربیتی نیز حساس باشند.

در حالت کلی می توان به این مسئله اشاره کرد که، هر فردی دوست دارد یک میوه ی زندگی مفید، سودمند و خوبی داشته باشد و چنین انتظاری همت و تلاش زیادی را می طلبد که لازمه اش این است که انسان بتواند در یک محیطی موفق و با کیفیت در این زمینه با برنامه ریزی های دقیق، صرف وقت و هزینه و … به آمال خود دست یابد.

اما ذکر این نکته ضروری است که هر مدرسه ای برای ثبت نام دانش آموزانش یک آزمون ورودی خاص از منابع تعیین شده ای دارند  که فرد باید در آن موفق شود. همانطور که گفته شد، دبیرستان علامه امینی نیز برای ثبت نام دانش آموزان همه ساله اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کند که شرایط خاص خودش را دارد و ما قصد داریم تا در ادامه به ارائه مطالبی پیرامون این آزمون ورودی بپردازیم.

کلاس های آمادگی آزمون ورودی دبیرستان علامه امینی

دبیرستان علامه امینی همانند سایر دبیرستان های دیگر کلاسهای آمادگی آزمون ورودی و آزمون های آزمایشی برگزار نمی کند و دلیل این موضوع را شاید بتوان این دانست که؛ دبیرستان تا ۱۳ سال پیش ، کلاسهای رایگان آمادگی آزمون ورودی برگزار می نمود که با توجه به افزایش برگزاری چنین کلاسهایی در مدارس مختلف دیگر نیازی به این کار دیده نشد .


با برترین دبیرستان تهران آشنا شوید: کسب رتبه نخست مسابقات هنرهای نمایشی توسط هنرمندان دبیرستان علامه امینی


و از آنجایی که دبیرستان علامه امینی خارج از روال آزمون ورودی ثبت نام زود هنگام نمی کند، لذا نیازی به برگزاری آزمونهای آزمایشی حس نمی شود و از طرفی امکان قانونی برگزاری آزمونهای آزمایشی نیز هنوز در ابهام است.

نحوه برگزاری آزمون ورودی دبیرستان غیرانتفاعی علامه امینی چگونه است؟

بسیاری از والدینی که قصد ثبت نام در این مرکز آموزشی را دارند معمولا این سوال در ذهنشان بوجود می آید که آیا آزمون ورودی دبیرستان علامه امینی سخت است یا خیر، که در پاسخ به این سوال باید گفت؛ این موضوع که آزمون سخت است یا آسان به واقع اهمیت آنچنانی ندارد زیرا ظرفیت این دبیرستان محدود بوده و تنها نفرات برتر آزمون برای ثبت نام دعوت می شوند و چه بسا دانش آموزی فکر می کند آزمون ساده بوده است و اما در آن آزمون قبول نمی شود.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه