کد خبر: 8897
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1397 - 13:58

نحوه ثبت نام و تکمیل فرم در دبیرستان علامه امینی (ره)

ظرفیت دبیرستان علامه امینی (ره) محدود است و این موضوع که آیا آزمون سخت یا آسان برگزار می شود اهمیت چندانی ندارد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: دبیرستان علامه امینی (ره) نیز همانند هر مدرسه و دبیرستان نمونه و موفقی پس از برگزاری یک آزمون ورودی اقدام به ثبت نام از دانش آموزانی که قصد ورود به این مرکز آموزشی خبره در منطقه ۵ تهران را دارند، می نماید.

بدین صورت که پیش ثبت نام آزمون ورودی دبیرستان نمونه علامه امینی معمولا هرساله از ابتدای دی ماه آغاز و در اردیبهشت ماه برگزار می گردد.


ثبت نام در آزمون ورودی مدرسه علامه امینی (ره)


از مفاد آزمون ورودی دبیرستان علامه امینی (ره) می‌توان به ریاضیات دوره متوسطه اول و هوش به صورت تستی و تشریحی و علوم فارسی پایه نهم به صورت تستی که معمولا از منابعی همچون مجموعه سوالات مخصوص تیزهوشان، استفاده می گردد.

لازم به ذکر است؛ دارا بودن معدل حداقل ۱۹ در پایه نهم و همچنین انضباط عالی از جمله شرایط پیش ثبت نام در آزمون ورودی پایه. کلیه رشته های ریاضی، تجربی و انسانی دبیرستان متوسطه دوم می باشد.

اما در این میان سوالاتی پیرامون آزمون ورودی ثبت نام به خصوص ثبت نام میانپایه و غیره در میان اولیا دانش آموزان علاقمند به حضور در این مرکز آموزشی موفق بوجود می‌آید که در همین راستا منظومه دانش پژوهان علامه امینی (ره) قصد دارد تا تعدادی از این سوالات را تشریح نمایند:

آزمون ورودی دبیرستان علامه امینی (ره) چگونه است؟

باتوجه به محدود بودن ظرفیت دبیرستان علامه امینی (ره) ، این موضوع که آیا آزمون ورودی این مرکز سخت یا آسان برگزار می شود اهمیت چندانی نداشته و تنها نکته حائز اهمیت پیرامون این موضوع آن است که؛ تنها نفرات برتر آزمون برای ثبت‌نام در دبیرستان علامه امینی دعوت می شوند.

و چه بسا دانش آموزی فکر می کند که آزمون ساده بوده است اما در آن قبول نمی شود!

بطور مثال؛ در آزمون ورودی دبیرستان علامه (ره) در سال‌های گذشته، آقای فداکار از منطقه ۹ و مدرسه دولتی اسوه رتبه اول آزمون ورودی شد، در همین دبیرستان ثبت نام نمود و در مرحله اول المپیادهای ریاضی و کامپیوتر قبول و در نهایت با کسب مدال نقره المپیاد ریاضی کشوری در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شدند.

لازم به ذکر است؛ امتیاز آقای فداکار در آزمون ورودی ۷۸ درصد بوده است.

آیا دبیرستان علامه امینی (ره) در میانپایه ثبت نام دارد؟

در صورت وجود ظرفیت به ندرت از دانش آموزان بسیار ممتاز مدارس دیگر که متقاضی ورود به دبیرستان علامه امینی هستند آزمون ورودی به عمل آمده و در صورت کسب استانداردهای لازم ثبت نام به عمل می آید.

کتب و منابعی برای موفقیت در آزمون ورودی پیشنهاد می کنید؟

کتب و جزواتی که مخصوص دانش آموزان ممتاز و تیزهوشان وجود دارد، مفید هستند و از آنجا که آزمون ورودی دبیرستان مبتنی بر ریاضیات و هوش می باشد، لذا اگر بر این موضوعات تمرکز بیشتری صورت پذیرد، بهتر است.


دبیرستان علامه امینی را بیشتر بشناسید: قبولی‌های المپیاد دبیرستان علامه امینی در ۱۵ سال اخیر


لازم به ذکر است؛ کتاب آزمون ورودی دبیرستان علامه امینی (ره) ویرایش جدید نشده است و از همین رو هنوز برای دانش آموزان پایه دهم آماده سازی نگردیده است.

آیا دبیرستان برای دانش آموزان ممتاز تخفیف یا بورسیه دارد؟

دبیرستان علامه امینی (ره) برای نفرات بسیار ممتاز آزمون ورودی، ثبت نام رایگان و برای نفرات برتر تخقیقاتی منظور می نماید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه