کد خبر: 8943
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1398 - 13:57

پرافتخارترین مدرسه تهران، در غرب تهران کجاست؟

مدارس متعددی توانسته اند در میان پرافتخارترین مدارس تهران شناخته شوند که از جمله این مدارس می توان به دبیرستان علامه امینی، دبیرستان علامه طباطبایی، دبیرستان انرژی اتمی و ... اشاره کرد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: مدارس موفق و پرافتخاری در بین مدارس و دبیرستان های سطح کشور و به ویژه استان تهران وجود دارد که توانسته اند در طول فعالیت های خود افتخارات فراوانی را کسب نمایند و بر سرزبان ها افتند، که از جمله این مدارس می توان به دبیرستان علامه امینی، دبیرستان علامه طباطبایی، دبیرستان انرژی اتمی و … اشاره کرد.

ویژگی پرافتخارترین مدارس تهران

مدارس موفق و به ویژه دبیرستانهای خاص و موفق می بایست، از همان ابتدای سال اول، برنامه مشخصی برای سال‌های آینده دانش آموزان خود داشته باشند.


دبیرستان نمونه علامه امینی را بیشتر بشناسید: قبولی‌های المپیاد دبیرستان علامه امینی در ۱۵ سال اخیر


این دبیرستان ها باید انتخاب کادر آموزشی و سیاستهای خود را بر اساس این برنامه مدون تنظیم کنند تا دبیران، دانش آموزان و نیز والدین آنها بدانند که وظایفشان در طی یک سال تحصیلی چه خواهد بود و در پایان هر سال، دانش آموز تا چه اندازه در مسیر موفقیت و افتخارآفرینی پیش رفته است.

نقش مدارس غیرانتفاعی در افتخارآفرینی دانش آموزان

یک مدرسه پرافتخار یا یک مدرسه غیرانتفاعی برتر باید بتواند بخوبی نقش پُررنگ ارزش گذاری متقابل بین اولیای مدرسه و دانش آموزان و اولیای آنها را بازی کند، تا از آن بعنوان یک مدرسه برتر یاد شود زیرا توجه و دقت فوق العاده ای در رابطه با مسأله ی ارزش و احترام گذاردن بر شخصیت روحی هر دانش آموز و اولیای وی و همچنین احترام گذاردن بر شخصیت علمی و اجتماعی اولیای مدرسه ، در تنظیم منشور سازمانی تأسیس مدارس غیر انتفاعی صرف شده است.

دبیرستان علامه امینی؛ پرافتخارترین مدرسه تهران

اکثر دبیرستان های برتر بطور حتم متحمل زحمات زیادی برای به ثمر رساندن دانش آموزان می شوند اما در نهایت ذائقه و طرز تفکر اولیاء محترم برای انتخاب، تعیین کننده است.

حال می خواهد این مدرسه دبیرستان علامه امینی باشد یا دبیرستان تیزهوشان و یا غیر دولتی و یا حتی یک دبیرستان نمونه دولت و.. ، نکته ی حائز اهمیتی که در این میان وجود دارد، رسیدن به آن کیفیت و ویژگی منحصربفرد در ارائه خدمات و بدست آوردن نتایج درخشان و در نهایت انتخاب شدن بعنوان یک مدرسه پرافتخار و خوب توسط افراد و والدین است.


با دبیرستان برتر علامه امینی بیشتر آشنا شوید: نتایج درخشان کنکور طی ۱۰ سال اخیر


طرز تفکر و  اولویت های مختلفی در میان افراد برای برگزیدن یک مدرسه وجود دارد که شاید بتوان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود فضاهای بزرگ و مجهز برای برخی دانش آموزان و حتی اولیا در اولویت است.

برای برخی پذیرفتن دبیرستانهای تیزهوشان یا نمونه دولتی که اخیرا تعداد آن ها بسیار زیاد هم شده است و در عوض پرداخت شهریه ی کمتر مهم است.

و در مقابل برای برخی نیز محیط های موفق اما کوچک تر و با نظارت بیشتر علمی و فرهنگی و ارتباطات دوستانه که در آن ها این اعتقاد وجود داشته که فضاهای بسیار بزرگ نظارت علمی و خصوصا فرهنگی را بسیار کاهش می دهد ارزش دارد.

و از طرفی اولویت برخی دانش آموزان، با هم بودن دوستان هم مدرسه ای است؛ که البته به عقیده برخی مدارس از جمله مرکز آموزشی علامه امینی، این اولویت پس از شروع کلاسهای تابستانی و دوستیهای جدید بطور کامل فراموش می شود و دبیرستان علامه امینی بعنوان پرافتخارترین مدرسه در غرب تهران توانسته است این موضوع را ثابت کند.

افتخارات دبیرستان علامه امینی در المپیادها

کسب نتایج درخشان دبیرستان علامه امینی در المپیادهایی که طی این چند دهه فعالیت دبیرستان برگزار شده است از جمله نتایج درخشان در المپیاد سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بوده است که در آن ۹۱ نفر از دانش آموزان ممتاز دبیرستان علامه امینی توانستند در آزمون المپیاد پذیرفته شوند و اگر بخواهیم از نگاه آماری بررسی کنیم، این تعداد ۶۸ درصد آمار قبولی دانش آموزان شرکت کننده است.

افتخارات دبیرستان علامه امینی؛ پرافتخارترین مدرسه تهران در کنکور

دبیرستان علامه امینی در طی ۱۰ سال اخیر توانسته است به میزان ۶۵ قبولی در دانشگاه صنعتی شریف، ۸۰ قبولی در دانشگاه تهران، ۴۰ قبولی در دانشگاه امیرکبیر، ۳۹ قبولی در دانشگاه علم و صنعت، ۱۵ قبولی در دانشگاه شهید بهشتی و ۴۹ قبولی در دانشگاه خواجه نصیر را کسب نماید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه