کد خبر: 7492
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1397 - 16:11

نمونه سوالات مرحله اول المپیاد ادبی

مرحلۀ اوّل المپیاد ادبی کشوری، معمولاً در بهمن‌ماه هرسال برگزار می‌شود و حدود ۱۰۰۰ نفر در آن پذیرفته می‌شوند و به مرحلۀ بعد راه می‌یابند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی، المپیاد ادبی؛ المپیادی در سطح کشور محسوب می‌‍‌شود که با هدف ترغیب دانش‌آموزان به تحصیل در رشتۀ زبان و ادبیات فارسی تأسیس شده است.

المپیاد ادبی در سال‌های گذشته با فراهم‌آمدن امکان تحصیل طلاداران این المپیاد در تمام رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی و هنر، عملاً از هدف اولیۀ خود دور افتاده است.


این مطلب را از دست ندهید: المپیاد یا کنکور؟؛ مسئله این است!


شرکت در المپیاد ادبی برای دانش‌آموزان تمامی رشته‌های نظری آزاد است و سنجش آن در سه مرحله صورت می‌گیرد که امروز منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی، قصد دارد تا نمونه سوالات مرحله اول المپیاد ادبی را در اختیار دانش‌آموزان علاقمند به این المپیاد قرار دهد.

دانلود نمونه سوالات مرحله اول المپیاد ادبی کشور

مرحلۀ اوّل المپیاد ادبی کشوری، شامل ۱۰۰ پرسش چهارگزینه‌ای است که از برخی کتاب‌های درسی (۴۰٪) و برخی منابع غیردرسی (۶۰٪) طرح می‌شوند.

منابع درسی این مرحله که مربوط به سالهای اول و دوم دبیرستان‌اند، همواره ثابت‌ بوده؛ اما منابع غیردرسی آن، که از شاهکارهای ادبی کهن و معاصر و برخی کتابها و مقاله‌های مهم انتخاب می‌شوند، هرساله تغییر می‌کنند.


این مطلب را از دست ندهید: المپیاد‌های علمی و فرهنگ المپیادی در ایران


مرحلۀ اوّل المپیاد ادبی کشوری، معمولاً در بهمن‌ماه هرسال برگزار می‌شود و حدود ۱۰۰۰ نفر در آن پذیرفته می‌شوند و به مرحلۀ دوم راه می‌یابند.

در ادامه می‌توانید نمونه سوالات مرحله اول المپیاد ادبی، را دانلود نمایید.

(برای دانلود PDF بر روی عکس کلیک نمایید.)

 


دانلود نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی کشور


 

 

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه