کد خبر: 8953
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1398 - 13:31

هزینه مدارس خصوصی چقدر است؟

آیتم‌های الگوی هزینه مدارس خصوصی متناسب با برنامه‌ها در عملکرد هر مدرسه متفاوت است.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: مدارس خصوصی و غیرانتفاعی همانگونه که از نامشان مشخص است با هزینه شخصی و شهریه ای که از دانش آموزانش دریافت می کند، مدیریت می شود و معمولا نسبت به این هزینه ها برنامه آموزشی خود را تدوین و به دانش آموزان خدمات ارائه می دهد، اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که؛ هزینه مدارس خصوصی چقدر است که برهمین اساس در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

شهریه مدارس خصوصی

بسیاری از خانواده‌ها ملاک موفقیت فرزندشان را تحصیل در یک مدرسه غیرانتفاعی برتر و موفق می دانند که از این رو یافتن یک مدرسه‌‌ خوب با شهریه ای متعارف‌ در بین مدارس بی شماری که وجود دارد، سخت است.

به جرات می توان گفت؛ وجود 17 نوع مدرسه متنوع در کشور سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها برای پیدا کردن بهترین مدرسه سردرگم شوند.


بیشتر بدانید: نحوه ثبت نام و تکمیل فرم در دبیرستان علامه امینی (ره)


داستان، درست پس از پیدا کردن مدرسه مناسب آغاز می شود و خانواده ها با موضوعی جدید و جدی به نام شهریه روبرو می شوند.

برخی از مدارس نمونه و برتر هزینه های نجومی و زیادی را از خانواده ها دریافت می کنند که این برای بسیاری از اولیا مشکلساز است.

اما اگر بخواهیم از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه کنیم، شاید این مدارس بعنوان مدارس پرافتخار و برتر تسهیلات و خدماتی را به دانش آموزان ارائه می دهند که دیگر مدارس این خدمات را در دستور کار خود ندارند و یا حتی در راستای اهدافشان نیست.

شهریه مصوب مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟

براساس بخشنامه ثبت نام سال 97 آموزش و پرورش ؛ شهریه ثابت مصوب شامل ساعات مصوب، برنامه هفتگی و ساعات فوق برنامه مصوب و حدفاصل ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 14:30 دقیقه بعدازظهر است، اما فعالیتهای فوق برنامه غیردرسی و تابستانی و خدمات غیرجانبی، ایاب و ذهاب و… جزو فعالیتهای اختیاری محسوب می‌شود که هزینه‌های آن هم در الگوی شهریه کاملا مشخص شده است.

آیتم‌های الگوی شهریه متناسب با برنامه‌ها در عملکرد هر مدرسه متفاوت است اما در شهر تهران، در مدارس ابتدایی میانگین افزایش شهریه حدود ۱۵ درصد، در مقطع متوسطه اول حدود ۱۳ درصد و در متوسطه دوم حدود ۱۱ درصد است که در مجموع می‌توان گفت میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در پایتخت ۱۳ درصد و میانگین کشوری افزایش شهریه نیز ۱۳.۵ درصد است.

یکی از مدارس در میان مدارس غیرانتفاعی تهران که عنوان برترین و پرافتخارترین دبیرستان را بدنبال خود یدک می کشند، دبیرستان علامه امینی است که در ادامه به تشریح شهریه دریافتی این مرکز آموزشی بعنوان بهترین مدرسه غرب تهران می پردازیم.

تشریح شهریه دبیرستان علامه امینی

سوالی که برخی از والدین دانش آموزان در زمان ثبت نام و یا اقدام به ثبت نام در ذهنشان نقش می بندد این است که؛ شهریه مدرسه علامه امینی چقدر است و آیا هزینه های جانبی در طول سال هم وجود دارد یا خیر؟

جهت پاسخ به این سوال و رفع حواشی در این رابطه باید بگوییم که؛


بیشتر بدانید: برنامه‌های آموزشی مدرسه علامه امینی (ره)، مدرسه نمونه غرب تهران


دبیرستان علامه امینی براساس مصوبه آموزش و پرورش که بخشنامه آن در معرض دید اولیا محترم قرار می گیرد ، اقدام به ثبت نام مالی بصورت اقساط طی چند فقره چک معتبر بانکی می نماید که هزینه های المپیاد ، خدمات ویژه ، کلاس های تابستانی و اردوهای مطالعاتی مجزا بوده و پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط نسبت به این موضوع اقدام می گردد.

لازم به ذکر است؛ هزینه خرید کتابهای معرفی شده توسط دبیران و اردوها نیز بر عهده خانواده های محترم است.

درباره این سوال که آیا دبیرستان برای دانش آموزان ممتاز تخفیف یا بورسیه دارد یا خیر نیز می توان گفت؛ دبیرستان علامه امینی برای نفرات بسیار ممتاز آزمون ورودی ثبت نام رایگان و برای نفرات برتر تخفیفاتی منظور مینماید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه