کد خبر: 6750
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1397 - 14:58

پانسیون‌ها و اردوهای مطالعاتی دبیرستان علامه امینی (ره)

دبیرستان علامه امینی هرساله برای دانش آموزان دبیرستانی بویژه دانش آموزان پایه دوازدهم که به آن ها لقب بچه های کنکوری را می دهند، اقدام به برگزاری پانسیون ها و اردوهای مطالعاتی می کند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: مطالعه در یک محل آرام و دور از هرگونه مزاحمت و دغدغه فکری می تواند مفید و اثرگذار باشد بویژه اگر این برنامه مطالعه برای رسیدن و دستیابی به یک هدف خاص همانند قبولی در آزمون یا کنکور باشد که دیگر جایی برای بحث نمی گذارد و فقط باید نقطه شروع آن را یافت!

بسیاری از افراد بویژه دانش آموزان و دانشجویان این نقطه آغاز را پیدا کرده اند و از این رو ترجیح می دهند در محلی همانند پانسیون های مطالعاتی و یا اردوهای مطالعاتی ترتیب داده شده برای رسیدن به این موفقیت تلاش کنند، اما این محیط ها چه ویژگی دارند که سبب جذب افراد می شود؟


بهترین دبیرستان منطقه ۵ چه نتایجی را در کنکور کسب کرده است؟


پانسیون مطالعاتی

پانسیون مطالعاتی (Study Panel)، که نام آن بیشتر در مدارس و دانشگاه ها به گوش می رسد، محیط یا محلی آرام، استاندارد و دارای شرایط خاص برای مطالعه افراد است تا در آن فرد بتواند بدون هیچگونه مزاحمت و دغدغه فکری به مطالعه یا درس خواندن بپردازد.

چرایی برگزاری اردوهای مطالعاتی در مدارس

برخی از مشاوران و تحلیلگران معمولا بر این موضوع معتقدند که میزان یادگیری دانش آموزان در محیط مدرسه و یا پانسیون های مطالعاتی و اردوها بیشتر از منزل و یا محل های دیگر بوده و از این رو بهتر است دانش آموزان و داوطلبان کنکور با موافقت خانواده خود در چنین محیط هایی به مرور و مطالعه دروس خود همراه با مشاورین و همکلاسی های خود بپردازد.

مزیت های حضور دانش آموزان در اردوهای مطالعاتی

  • كاهش میزان درصد اتلاف وقت در مطالعه دانش‌آموزی
  • حضور مشاوره تحصیلی مجرب جهت ارائه مشاوره فردی آموزشی ، انگیزشی
  • ارائه بهترین و جامع ترین برنامه مطالعاتی قابل اجرا

ضوابط برگزاری اردوهای مطالعاتی از سوی آموزش‌و‌پرورش

دستورالعمل‌های اردوهای دانش‌آموزی به صورت کلی تدوین و به تمامی استان‌ها ابلاغ می شود و باتوجه به این موضوع که از نظر آموزش‌و‌پرورش تفاوتی میان اردوها وجود ندارد، از همین رو مسئولان برگزار کننده باید برای تمامی اردوهایی که دانش‌آموز را از والدین و محیط خانواده در ساعت غیرآموزشی جدا می‌کند رضایت‌نامه اخذ و تمام ضوابط اجرایی را رعایت کنند.


بهترین دبیرستان تهران در تعداد قبولی‌ المپیادهای دانش‌آموزی


محدودیت زمان برگزاری اردوهای مطالعاتی

هیچ گونه محدودیتی برای تعداد روزهای برگزاری اردوهای مطالعاتی در نظر گرفته نشده است و این امر کاملا به تصمیم مسئولان مدرسه بستگی دارد که معمولا در فضای تعطیلی مدارس برگزار می‌شود تا به برنامه درسی آسیبی نرسد.

 

اردوی مطالعاتی دبیرستان علامه امینی

دبیرستان پسرانه علامه امینی نیز همانند سایر مدارس از برنامه ها و امکانات خاصی برای موفقیت دانش آموزان استفاده می کند که این امر سبب شده تا این مدرسه به عنوان بهترین و برترین مدرسه در منطقه و استان تهران شناخته شود.


برنامه‌های آموزشی مدرسه علامه امینی (ره)، مدرسه نمونه غرب تهران


یکی از برنامه های دبیرستان علامه امینی برای دانش آموزان دبیرستانی بویژه دانش آموزان پایه دوازدهم که به آن ها لقب بچه های کنکوری را می دهند، برگزاری پانسیون ها و اردوهای مطالعاتی در طول سال تحصیلی همراه با یک برنامه ریزی دقیق و منحصربفرد برای دانش آموزان از جمله ویژگی های این اردوها است.

البته لازم به ذکر است؛ با توجه به اینکه ایام نوروز، ایامی طلایی برای دانش آموزان کنکوری محسوب می شود، از این رو دبیرستان علامه امینی ، اردوهای مطالعاتی خود را در ایام عید نوروز نیز اجرا می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه