کد خبر: 8929
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1398 - 12:31

بهترین مدرسه نمونه غرب تهران از نظر آموزش و پروش

مدارسی بعنوان مدرسه نمونه غیرانتفاعی در میان مدارس دیگر خودنمایی می کنند که توانسته اند لقب بهترین مدرسه نمونه غرب تهران از نظر آموزش و پروش را از آن خود نمایند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: مدارس بی شماری در مناطق مختلف آموزش و پرورش کشور و یا استان ها و در پی آن در مناطق وجود دارند که به ارائه خدمات می پردازند و هر کدام در زیرمجموعه ای از مدارس مختلف که توسط وزارت آموزش و پروش تفکیک شده است، جای می گیرند، اما پیش از آن که بخواهیم به معرفی بهترین مدرسه نمونه غرب تهران از نظر آموزش و پرورش بپردازیم تعاریفی از مدارس مختلف را ارائه می دهیم.

مدرسه کجاست؟

مدرسه، محلی برای آموزش دانش آموزان به رهبری معلمان است و هر مدرسه ای برای خود طرحی مخصوص جهت ارائه خدمات به دانش آموزان دارد که براساس آن فعالیت می کند.


این مطلب را از دست ندهید: برنامه‌های آموزشی مدرسه علامه امینی (ره)، مدرسه نمونه غرب تهران


مدرسه در چارچوب اهداف، وظایف، ضوابط، معیارها، دستورالعمل‌ها و تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش، بر اساس اهداف مصوب عهده‌دار اجرای برنامه‌های آموزش رسمی و مصوب در دوره‌های مختلف تحصیلی بوده و تمام یا بخشی از هزینه آن به نحوی از محل بودجه عمومی دولت تأمین می‌شود و پس از پایان دوره تحصیلی به دانش‌آموزان یا هنرجویان آن، مدرک رسمی اعطا می‌گردد.

انواع مدارس

مدارس مختلفی در دسته بندی مدارس آموزش و پرورش تعریف شده اند که برخی از آن ها عبارتند از؛

مدارس نمونه، مدارس نمونه دولتی، مدارس هوشمند، مدارس غیرانتفاعی یا غیردولتی، مدارس شاهد و ایثارگران، مدارس اتباع خارجی، مدارس بین‌المللی ، مدارس خیریه و …. که هر کدام برای خود تعاریفی جداگانه دارند، از جمله:

مدارس دولتی

مدارسی که از طرف دولت و با هزینه دولتی تأسیس شده است را مدارس دولتی می نامند.

کلیه امور آموزشی، پرورشی، مالی و اداری در این مدارس را دولت تقبل می کند و از شاگردان این مدارس بابت حق تعلیم پولی گرفته نمی شود و یا در صورت دریافت وجه این مبلغ اندک است.

لازم به ذکر است، در مقابل مدرسه غیردولتی، مدارس ملی و غیرانتفاعی قرار گرفته اند.

مدارس ملی

مدارسی که هزینه شخص یا اشخاصی را می‌پردازند و در مقابل تعلیم، از دانش‌آموزان یا دانشجویان، پول دریافت می‌کنند.

مدارس غیردولتی

این مدارس مطابق اهداف، ضوابط، برنامه‌ها، دستورالعمل‌های عمومی، از طریق مشارکت‌های مردمی و با نظارت وزارت آموزش و پرورش، تأسیس و اداره می‌شود.

غیرانتفاعی بودن مدارس بدین معناست که؛ درآمد حاصله عمدتاً، صرف هزینه‌های جاری و توسعه آتی اینگونه مدارس می‌شود نه انتفاع شخصی.

مدارس نمونه

مدارس نمونه؛ مدارسی هستند که طبق آیین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، شاگردان مستعدتر و باهوش‌تری را بر اساس ملاک‌های مشخص از مناطق انتخاب و پذیرش می‌کند.


این مطلب را از دست ندهید: بهترین دبیرستان منطقه ۵ چه نتایجی را در کنکور کسب کرده است؟


در این بین مدارسی بعنوان مدرسه نمونه غیرانتفاعی نیز خودنمایی می کنند که توانسته اند لقب بهترین مدرسه نمونه غرب تهران از نظر آموزش و پروش را از آن خود نمایند که از جمله آن ها می توان به دبیرستان علامه امینی واقع در منطقه 5 تهران اشاره کرد.

دبیرستانی که در طی چند دهه فعالیت خود توانسته افتخارات بی شماری را در زمینه های مختلف از جمله میزان قبولی در المپیادهای گوناگون و یا کنکور کسب کند و در تهران بخصوص در منطقه 5 همچون گوهر بدرخشد و فارغ التحصیلانی موفق را تقدیم جامعه کند. فارغ التحصیلانی که توانسته اند در مقاطع بالاتر تحصیلی نیز افتخارات فراوانی را کسب نمایند و به جامعه خود خدمت کنند.

بهترین مدرسه نمونه غرب تهران کجاست؟

دبیرستان علامه امینی را می توان بعنوان بهترین مدرسه نمونه غرب استان تهران که در فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول ،شماره 22 قرار دارد، معرفی کرد.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه