کد خبر: 8865
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1397 - 12:17

برنامه‌های آموزشی مدرسه علامه امینی (ره)، مدرسه نمونه غرب تهران

دبیرستان علامه امینی (ره) با داشتن 10 کلاس درس و نیز امکانات نمازخانه، سایت، کتابخانه و غیره برای تعداد ۲۴۰ نفر گنجایش ظرفیت دارد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: دبیرستان علامه امینی (ره)، که در سال ۱۳۷۰ توسط حاج آقا نقدی مدیر سابق آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران تاسیس گردیده است در طی این چند سال فعالیت خود توانسته افتخارات و نتایج درخشانی را در زمینه‌های گوناگون آموزشی از جمله موفقیت های مکرر در کنکور، المپیادها، مسابقات جهانی و همچنین مسابقات فرهنگی هنری کسب کند.


ثبت نام در آزمون ورودی مدرسه علامه امینی (ره)


سوالی که شاید در ذهن بسیاری از افراد بویژه والدین دانش آموزان دبیرستانی پیرامون این دبیرستان نمونه و نوع برنامه آموزشی آن مطرح شود این است که؛

دبیرستان علامه امینی با چه برنامه آموزشی توانسته این موفقیت ها را کسب نماید؟

که در همین راستا منظومه دانش پژوهان علامه امینی(ره) سعی دارد تا در ادامه مباحثی از این برنامه‌های آموزشی را تشریح کند:

بررسی ویژگی های موفقیت آموزشی یک دانش آموز در مجموعه آموزشی علامه امینی (ره)

موفق ترین سیستم های آموزشی جهان شامل 3 رکن اساسی دانش آموز پرتلاش، معلمین توانمند و نهایتا سیستم آموشی پویا و پیگیر است که بتواند بعنوان یک حلقه واسط و مکمل برای دو مورد دیگر ایفای نقش کند.


کسب رتبه نخست مسابقات هنرهای نمایشی توسط هنرمندان دبیرستان علامه امینی


اصول ارزیابی با برگزاری آزمون های منظم و بررسی آن و نهایتا مشاوره و پیگیری و جهت بهبود وضع موجود دانش آموز در کنار تعامل با معلمین و اولیا باعث تحرک و پویایی و نهایتا موفقیت آموزش یک دانش آموز خواهد شد.

بررسی هوشمندی دبیرستان علامه امینی (ره)

دبیرستان علامه امینی (ره) با داشتن 10 کلاس درس و نیز امکاناتی نظیر؛ نمازخانه، سایت، کتابخانه و غیره برای حدود ۲۴۰ نفر گنجایش ظرفیت دارد که با توجه به سیاست های آموزش و پرورش و دبیرستان نمونه علامه امینی (ره) تعداد ثبت نام در پایه های مختلف متفاوت است.

 ضمناً به اطلاع می رساند، این مدرسه از هوشمندسازی در بخش های مدیریتی و سامانه های آموزشی به طور کامل استفاده می نماید.

برگزاری کلاس زبان به صورت ترمیک در دبیرستان علامه امینی (ره)

برگزاری این کلاسها به صورت یکسان اصولاً دارای مشکلاتی است که موجب گردیده غیر از چند مجتمع آموزشی که از ابتدایی کلاس ها را شروع کرده‌اند، امکان برگزاری چنین کلاس‌هایی در دبیرستان مقدور نباشد، این ایرادات به شرح زیر است:

دانش آموزان اغلب در یک سطح نبوده و برگزاری کلاس سبب می شود تا برخی از دانش آموزان حاضر در این کلاس ها که در سطوح بالاتری هستند، معطل و برخی دیگر از دانش آموزان ضعیف ناکارآمد شوند.


دو سیستم آموزشی که دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه اول در موسسات مختلف زبان آموختند یکسان نیستند.

بطور مثال؛ برخی گرایش به مکالمه و برخی گرایش به گرامر و… دارند و دانش آموزان با کتاب های گوناگون و تحت روش های مختلفی آموزش دیده اند که یکسان سازی آن نه عملی بلکه مورد اعتراض اولیا است.


افتتاح اولين مركز تخصصی كنكور علوم انسانی در غرب تهران


لذا اولیای محترم  می‌توانند در صورت تمایل از کلاس های زبان ترمی خارج از مدرسه استفاده نمایند تا دانش آموزانشان تخصصی تر و با وقت بازتر به یادگیری عمیق و اثرگذار پرداخته و از آن استفاده مطلوب نمایند.

نحوه برگزاری کلاسهای تابستانی و حضور اجباری دانش آموز

اجباری در اینجا لغت درستی نیست!

دبیرستان علامه امینی (ره) و اغلب دبیرستان های برتر شروع رسمی درس های خود را از تابستان برنامه ریزی می‌کنند و از این رو اصولاً تابستان زمان پیشی گرفتن از رقبا و استفاده از اوقات طلایی است اما در طول کلاس های تابستانی مساعدت های لازم جهت مسافرت های دانش آموزان بعمل می آید.

نحوه برخورد با مسائل انضباطی در دبیرستان علامه امینی (ره) چگونه است؟

دبیرستان علامه امینی (ره) از دانش آموزانش انتظار ادب، متانت و نیز اصلاح و پوششی که بیانگر یک دانش آموز پرورش یافته در یک خانواده مسلمان ایرانی می‌باشد را دارد.

و در همین راستا، از دانش آموزان و اولیا انتظار می رود که به سایر امور نیز برابر با مقررات و آیین نامه های انضباطی تدوین شده توسط آموزش و پرورش عمل نمایند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه