کد خبر: 12393
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 - 11:22

تکنیک‌های حرفه‌ای تست‌زنی برای کنکوری‌ها

نکته ای که کنکوری ها باید در زمان تست زنی مدنظر قرار دهند این است که؛ داوطلبان باید در تست‌های تقویتی ریتمی خاص را رعایت کنند .

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: درس خواندن، تست زنی، زمانبندی درست و … همه این موارد از جمله راهکارهای موفقیت برای داوطلبان کنکور محسوب می شود که با رعایت اصول و قواعد آن بصورت درست می توان این امید را داشت که تا حد زیادی از مسیر رسیدن به قبولی در کنکور طی شده است و منتظر کسب قبولی و رتبه برتر در این مارتن نفسگیر باشیم.


نقش مشاوره در موفقیت دانش آموزان دبیرستان دخترانه علامه امینی


انواع تست زنی

بطور کلی میتوان گفت؛ ما در دنیای کنکور و تست زنی دو دسته تست یادگیری و تست تقویتی داریم.

  • تست یادگیری
  • تست‌ تقویتی

تست یادگیری

تست یادگیری، به تست هایی گفته می شود که باید همراه با درس زده شوند و تعداد آنها خیلی زیاد نیست و برای درک بهتر درس هستند.

تست‌ تقویتی

تست‌های تقویتی با فاصله از مطالعه درس زده می‌شوند و هدف آنها صرفا افزایش سرعت در حل مسائل و افزایش تسلط است؛ کنکوری‌ها باید در قدم اول این دو تست را از یکدیگر تفکیک کنند، پس اگر درسی را خواندند ابتدا باید تست‌های یادگیری را زده و پس از آن به سراغ تست‌های تقویتی بروند.

داوطلبان باید در تست‌های تقویتی ریتمی خاص را رعایت کنند .

آن ها نباید از ابتدا تست‌های سخت بزنند، یعنی ابتدا به سراغ تست‌های آسان رفته، سپس به سراغ تست‌های متوسط رفته و در نهایت مشغول تست‌های سخت شده تا با این کار بر درس تسلط یافته تا کارها به بهترین نحو ممکن  انجام شود.



دانش آموزان باید به این نکته توجه کنند که در زمانی که تست‌ها را زدند پاسخ تشریحی را نیز بررسی کنند؛ در واقع تست‌ها بخشی از یادگیری از درس‌ها هستند و نکاتی که در پاسخنامه‌های تشریحی وجود دارد، باید به منبع مطالعاتی خود اضافه کنند؛ از طرفی تست‌ها را نیز باید علامت گذاری کنند تا در مراجعه مجدد به سراغ تست‌های آسان نروند و آنها را جدا کرده باشند.

تکنیک های تست زنی
  • هدفگذاری چند تا از ده تا

داوطلبان با توجه به وضعیت درسی و نمره تراز خود و همچنین رسیدن به نتیجه مورد انتظار خود باید هدفگذاری کنند در هر درس به چند سوال می خواهید  پاسخ دهید .


حال و هوای اردوی مطالعاتی ۱۱۰ روزه دوازدهمی ها در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۷


بدین ترتیب دیگر نباید نگران جواب ندادن به همه سوالات باشید.

  •  استفاده از روش ضربدر منها

داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که در کنار سوالاتی که بلد نیستید علامت منها بگذارند تا دیگر وقت خود را روی این سوالات نذاشته و در کنار سوالات دشوار و وقت گیر و یا سوالاتی که برای پاسخ بین دو گزینه ها شکی وجود داشت، علامت ضربدر گذاشته که با این شرایط باید در وقت اضافی که می آورند، به سراغ کدام سوال ها بروند.

  • روش زمان های نقضانی

داوطلبان باید برای هر درس، بخشی از زمان خود را ذخیره کنند تا در پایان سوالات برای پاسخ به سوال هایی که شک داشته اند و یا وقت گیر هستند ، زمان کافی داشته باشند.

  • روش استرات‍ژی بازگشت

چنانچه داوطلب کلیه روش های قبل را انجام داده باشد در پایان آزمون ، زمانی را ذخیره کرده است می تواند بر روی دروس هدف بازگردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه