کد خبر: 11977
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1398 - 09:52

روش‌های طلایی درس خواندن در روزهای منتهی به آزمون سراسری

کنکور ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس هایی است که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: آزمون سراسری شاید دغدغه بسیاری از دانش آموزان و افراد باشد، بگونه ای که در روزهای انتهایی این دغدغه و استرس به نحوی زیاد می شود که فرد نمی تواند درست تصمیم گیری و اقدام نماید و این امر امسال برای کنکور سراسری 98 و حواشی که برای آن بوجود آمد پررنگ تر شده است و از این رو قصد داریم تا امروز به بررسی روش‌های طلایی درس خواندن در روزهای منتهی به آزمون سراسری 98 بپردازیم.


معرفی دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران؛ دانشگاه مادر کشور


زمان برگزاری کنکور 98

کنکور را می توان یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد دانست که جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی وی محسوب می شود.

اگر بخواهیم از زاویه دیگر به این موضوع نگاهی بیاندازیم باید بگوییم که؛ در واقع کنکور ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس هایی است که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به یک نقطه عطف روشن در جهت دستیابی به موفقیت است.


پاسخ رئیس سازمان سنجش به چرایی عدم تغییر در زمان کنکور سراسری ۹۸


اما آزمون سراسری امسال با حواشی همراه بود که مهم ترین دلیل آن بروز سیل در برخی نقاط کشور و درخواست جمع کثیری برای به تعویق افتادن این رویداد مهم بود که با اعلام سازمان سنجش به نتیجه نرسید و سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اینگونه اعلام داشت:

ضمن ابراز تأسف و اعلام همدردی با هموطنانی که در اثر جاری شدن سیل اخیر در بخش‌هایی از شهر‌ها و استان‌های کشور دچار آسیب شده اند، به اطلاع عموم داوطلبان می‌رساند تعویق زمان برگزاری آزمون با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دلایل مشروحه ذیل امکان پذیر نیست.

روش درست مطالعه برای کنکور

حالا که موضوع به تعویق افتادن کنکور 98 منتفی شده است و دانش آموزان پایه دوازدهم و همچنین دیگر داوطلبان دانستند که چقدر تا به این مارتن زمان دارند بد نیست به سراغ ترفندهایی برای درس خواندن در این روزهای باقی مانده برویم.


پرطرفدارترین رشته‌های کنکور ریاضی را بشناسید


همگان می دانند که؛ روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

ذکر این نکته شاید ضروری بنظر برسد که بدانید؛ کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد و بهترین و درخشان ترین نتیجه را در آن کسب کرد.

کارهایی برای تقویت کنکوری‌ها

کنکوری‌ها باید با امید به کار خود ادامه دهند و به هیچ عنوان نباید خسته شوند؛ در این یک ماه باقی مانده مطلب جدیدی نخوانند و هفته‌های آخر نیز باید به صورت تست جمع‌بندی دروس را مطالعه کنند و بطور کلی باید اینگونه گفت که داوطلبان باید از هر کتابی تست بزنند.


بایدها و نبایدهای کنکوری ها در روزهای طلایی


به این صورت که؛ در هفته آخر باقی مانده به کنکور هر روز یک سال از کنکور‌های سال قبل را تست بزنید، به طور مثال در یک روز کنکور سال ۹۵، در روز دیگر کنکور سال ۹۶ و به این ترتیب ادامه دهند و نیازی به بررسی نیست.

زمان مورد نیاز برای تست زدن دروس عمومی

با توجه به اهمیت زمانبندی باید گفت، کنکوری‌ها نباید بیش از حد روی دروس تمرکز کنند. به این صورت که؛ برای دروس عمومی ۴۰ ثانیه وقت گذاشتن کافیست و داوطلبان می‌توانند برای دروس اختصاصی یک دقیقه و نیم وقت بگذارند و در پایان می‌توانند جواب را مروری کوتاه کنند، اما تایم بسیاری نباید برای آن بگذارند.

کنکوری‌ها باید روی درس‌هایی وقت بگذارند که ضریب بالاتری دارد؛ همچنین در درس‌هایی که قوی‌تر هستند بیشتر وقت بگذارند چراکه نتیجه بهتری خواهند گرفت.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه