کد خبر: 8727
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1397 - 09:43

تکلیف منزل و روش‌ تدریس دبستان علامه امینی؛ بهترین دبستان پسرانه

تمارین در روش میزان که در دبستان علامه امینی و به تبعیت از دبستان میزان صورت می گیرد تحت نظر مربی و در قالب گروه و همکاری انجام می‌پذیرد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی؛دبستان علامه امینی بعنوان یکی از دبستان‌های نمونه در منطقه و استان، ضمن پایش مداوم اجرای روش میزان توسط کارشناسان خود؛ عملکرد دبیران راهنمای هر پایه و مربیان را مورد ارزشیابی کیفی مداوم قرار داده تا با ضمانت در اجرای صحیح این روش، فضای اطمینان بخشی را برای مدیریت و اولیا محترم فراهم آورند.


بیشتر بدانید: نحوه برگزاری اردوها در دبستان علامه امینی


مجموعه پیش‌دبستانی و دبستان علامه امینی بعنوان بهترین دبستان تهران شناخته شده است که با همکاری و هدایت موسسه هدایت میزان، بخصوص حمایت های خالصانه مدیر عامل موسسه میزان و مدیریت دبستان میزان و به روش بسیار مجرب، علمی، مورد تایید و توصیه شده شورای عالی آموزش و پرورش معروف به “روش میزان” فعالیت می نماید. اما مطلبی که امروز مرکز آموزشی علامه امینی قصد دارد تا به آن بپردازد، نوع و نحوه انجام تکلیف توسط دانش‌آموزان و همچنین بررسی روش تدریس این مرکز بعنوان برترین دبستان تهران بپردازد.


این مطلب را از دست ندهید: جایگاه خلاقیت در دبستان علامه امینی


تکلیف منزل در روش میزان برترین مدرسه تهران

تمارین در روش میزان که در دبستان علامه امینی و به تبعیت از دبستان میزان صورت می گیرد تحت نظر مربی و در قالب گروه و همکاری انجام می‌پذیرد و از آنجا که دانش آموزان فرصت خوبی را در مدرسه به سر می‌برند این همکاری و کارگروهی می‌تواند در روحیه آن ها تاثیر شگرفی داشته باشد.


بیشتر بدانید: تفاوت روش ميزان با ساير مدارس


روش میزان بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که برای آموزش مفاهیم درس رسمی و و مهارت های آموزشی همانند؛ خط چنان برنامه ریزی صورت گیرد که همه آموزش ها در ساعات مدرسه پایان پذیرد البته مگر به ضرورت و مگر برای افراد خاص.


این مطلب را از دست ندهید: اصول یادگیری روش میزان در پیش‌دبستانی و دبستان علامه امینی (ره)


اما در عین حال چون عموما دانش آموزان در منزل وقت اضافه دارند و بعضاً تکلیف جزو مطالبات خانواده ها نیز محسوب می شود به این وقت بچه ها. به عنوان یک فرصت برای تمرین مهارت های اجتماعی و غیره نگاه خواهیم کرد.

 

روش‌های تدریس غیر مستقیم (اکتشافی)

بر مبنای دیدگاه جدیدی که در حوزه تعلیم و تربیت هر روز رو به رشد است هر چه روش تدریس فعال تر باشد، ارزشمندتر است.

به جرات می توان گفت؛ روش‌های اکتشافی در زمره روشهای فعال محسوب می شوند چرا که در این روش ها دانش آموزان با فعالیت خود به کشف موارد می‌پردازند و حالت انفعالی ندارند.


این مطلب را از دست ندهید: دنیای کار گروهی در نگاه دانش‌آموزان دبستان علامه امینی


تفاوت روش های تدریس نمایشی و اکتشافی در این است که در روش‌های تدریس نمایشی مطالب آماده با استفاده از بیان شفاهی یا کتاب و یا کامپیوتر در اختیار یادگیرنده قرار می گیرد.

حال آنکه در روشهای اکتشافی بکارگرفته شده در روش میزان که معمولا مدارس نمونه از آن استفاده می کنند، یادگیرنده خود باید مطالب را پیدا و کشف کند.


این مطلب را از دست ندهید: بکارگیری روش میزان در بهترین دبستان تهران


در روش های تدریس نمایشی، انتقال معلومات و مهارت‌هاست نه پرورش تفکر و خلاقیت در حالی که در روش های تدریس اکتشافی هدف پرورش تفکر و خلاقیت است.

در یادگیری اکتشافی دانش‌آموزان دبستان میزان و علامه امینی باید خود مسئله را مشخص کنند و راه حل های ممکن را برای آن درنظر گیرند.


بیشتر بدانید: جایگاه روش شناختی در دبستان علامه امینی؛ بهترین مدرسه منطقه 5 تهران


این راه حل ها را با توجه به شواهد آزمایش نموده و با توجه به این آزمایش ها نتیجه گیری های مناسبی به دست آورند و سپس این نتیجه گیری ها را در موقعیت های جدید به کار گیرند و سرانجام به قوانین کلی و قابل تعمیم دست یابند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه