کد خبر: 6461
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1397 - 10:47

نکات کاربردی برای قبولی در المپیاد شیمی +منابع المپیاد شیمی

شرط کسب موفقیت در مسابقات شیمی نیازمند آن است که بر تمام بخش‌ها از ابتدایی‌ترین موضوعات تا پیچیده‌ترین آن‌ها تسلط کافی داشته باشیم.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: شیمی را دانش تحلیل مواد و بهینه سازی خواص آن‌ها نام برده اند؛ بنابراین دور از انتظار نیست که برای پیشرفت در این دانش نیازمند اطلاعات جامعی از ساختار، رفتار و خواص مواد موجود هستیم تا توانایی تحلیل تأثیر ساختار بر خواص را در مواد جدید داشته باشیم.

همانطور که در سال‌های اخیر مشاهده کرده ایم، کلیه‌ی پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی بشر با استفاده از خواص مواد به دست آمده است و محصولات مخابراتی و صوتی و تصویری مثال واضحی از این موضوع هستند.

با توجه به آنچه گفته شد، برای توانمندی در شیمی (و کسب موفقیت در مسابقات)، نیازمند آن هستیم که بر تمام بخش‌ها از ابتدایی‌ترین موضوعات تا پیچیده‌ترین آن‌ها تسلط کافی داشته باشیم.

مطالعه‌ی موفق برای رسیدن به این هدف نظم خاصی را طلب می‌کند که همراه با مرور فراوان مطالب و بررسی آن‌ها از دیدگاه‌های مختلف باشد.

پیشنهاد ما آن است که هر موضوع را با مطالب مفهومی و آموزشی از کتاب‌های درسی و کتاب‌های آموزشی آغاز کنید و سپس مسائل همان موضوع را بررسی نمایید، و تا هنگامی که از عهده‌ی پاسخ گویی به حداقل ۸۰% سؤالات آن موضوع بر نیامده اید، به سراغ موضوع بعد نروید.

 

منابع المپیاد شیمی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه