کد خبر: 15489
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1399 - 17:35

برنامه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم

برنامه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های تجربی، انسانی و ریاضی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی:  طبق اطلاع رسانی وزارت آموزش ‌و پرورش زمان آغاز امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی که با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط کشور به تاخیر افتاده بود، اعلام شد.

خسرو ساکی با اشاره به اینکه در برگزاری امتحانات تمام پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ابلاغ ‌شده مدنظر گرفته خواهد شد، اظهار کرد: برای رعایت این پروتکل‌ها از مراقبان بهداشت وزارت آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشت محله‌های آموزش‌ و پرورش بهره خواهیم گرفت.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت افزود: اگر تا هفدهم، نظر ستاد کرونا و وزارت بهداشت تغییر کند این نظر معیار ما خواهد بود، اما  تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در تاریخ هفدهم خرداد ماه را آماده کرده‌ایم و مصمم هستیم در این تاریخ اگر شرایط فراهم باشد امتحانات را برگزار کنیم.

ساکی به این سوال که آیا آیین‌نامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: برنامه امتحانات به همه واحدهای آموزشی، ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، هفدهم خرداد ماه است.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم، دانش‌آموزان را به دو گروه تقسیم کرده‌ایم که حدفاصل اجتماعی بین صندلی دانش‌آموزان باید بین 1.8 تا ۲ متر مربع رعایت شود؛ یعنی دانش‌آموز تا صندلی کناری و جلو دو متر فاصله داشته باشند.

ساکی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات تمهیداتی اندیشیده‌ایم، گفت: از جمله این تمهیدات؛ مراقبین بهداشت در مبادی ورودی سالن‌های برگزاری امتحانات حضور داشته باشند؛ دانش آموزان را به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌ها توصیه کرده‌ایم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت با بیان اینکه برنامه امتحانات نهایی در پورتال وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و در مدارس هم نصب شده است در مورد منابع امتحانات خرداد ماه اظهار کرد: آموزش‌های امسال دانش آموزان با شرایط شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمن‌ماه و حتی هفته اول اسفندماه، حدود ۸۰ درصد کتب درسی در اکثر کلاس‌های پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری توسط شبکه‌های تلویزیونی و بسترهای پیام‌رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام گرفته است، لذا ما ۸۰ درصد اول را برای همه دانش‌آموزان مبنا قرار دادیم و ۱۶ نمره از این بخش سوال طرح می‌کنیم و برای چهار نمره باقی‌مانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سوال طرح می‌کنیم؛ چهار نمره از ۲۰ درصدی که توسط آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان 80 درصد قبلی.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت افزود: در این شیوه هم به زحمات دانش آموزانی که آموزش‌های غیر حضوری را دنبال نموده‌اند بهاء داده می‌شود و هم به همه دانش آموزان، بویژه کسانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند از آموزش‌های غیر حضوری استفاده کنند فرصت پاسخگویی به سؤالاتی که از بخش تدریس حضوری طرح شده، داده می‌شود تا بدلیل عدم دسترسی به آموزش‌های غیر حضوری حقی از آنها تضییع نشود.

ساکی با بیان اینکه برای حفظ سلامت دانش آموزان تعداد 637 هزار و968 دانش آموز شرکت کننده در امتحانات نهایی به دو گروه تقسیم شده اند، افزود: گروه اول دانش آموزان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی گروه دوم دانش آموزان رشته‌های علوم انسانی و معارف اسلامی و سوم متوسطه و پیش دانشگاهی نظام قبلی می باشند که برای رعایت فاصله اجتماعی در هر روز در 4 هزار و600 حوزه، امتحانات آنها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزانی که درآموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط بر سوالات می‌توانند به سوالات 20 درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانش‌آموزی که تعداد آنها بسیار کم است، به هیچ یک از شیوه‌های آموزش غیرحضوری نداشته‌اند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان ۸۰ درصدی که ۱۶ نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که انشاالله انتخاب کنند و پاسخ دهند.

 جدول امتحانات نهایی رشته‌های ریاضی و تجربی


زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ اعلام شد


نتایج اجمالی رتبه‌بندی مدارس تهران در مرحله نخست المپیاد علمی دانش آموزی سال ۹۸


جدول امتحانات نهایی رشته علوم انسانی

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه