کد خبر: 14607
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1398 - 18:56

شرایط و ضوابط شركت در‌ آزمون‌ سراسری‌‌ سال‌ 1399 +PDF راهنمای ثبت‌نام

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای به تشریح شرایط و ضوابط شركت در‌ آزمون‌ سراسری‌‌ سال‌ 1399 پرداخت.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور طی اطلاعیه‌‌ای به تشریح شرایط و ضوابط شركت در‌ آزمون‌ سراسری‌ ‌ سال‌ 1399 و زمان ثبت‌نام در این آزمون پرداخته است که به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه مورخ 98/11/06 سازمان سنجش، بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ كلیه‌ متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1399 برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند كه‌ ثبت‌نام‌ برای‌ شركت‌ در آزمون‌ مذكور از روز چهارشنبه مورخ 98/11/16 (شانزدهم‌ بهمن ماه 1398) آغاز و در پایان‌ وقت‌ روز پنجشنبه مورخ 98/11/24 (بیست و چهارم بهمن ماه‌ 1398) پایان‌ می‌پذیرد؛ لذا داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ مقرر براساس توضیحات ذیل برای شركت در این آزمون اقدام نمایند.

 

دانلود PDF راهنمای ثبت‌نام

 

تکالیف داوطلبان‌ برای‌ شركت‌ در آزمون:‌

داوطلب‌ شركت‌ در آزمون‌ باید یكایک اقدامات‌ زیر را به موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد.

  • مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) در آزمون سراسری سال 1399 (این دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور قابل دریافت است).
  • خرید كارت اعتباری ثبت‌نام از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور‌ به نشانی: www.sanjesh.org.
  • مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی:  http://dipcode.medu.ir برای دریافت كدهای سوابق تحصیلی ذیل:
    • كد سوابق تحصیلی دارندگان دیپلم نظام آموزشی جدید (3-3-6).

تذكرمهم: این دسته از داوطلبان قبلاً می‌بایست طبق اعلام مدارس محل تحصیل با مراجعه به سامانه فوق كد سوابق تحصیلی خود را دریافت نموده و در زمان ثبت‌نام با درج كد سوابق تحصیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اطلاعات فردی خود را مشاهده ‌نمایند.


اسامی دانش‌آموزان پذیرفته شده دبیرستان علامه امینی در دانشگاه‌های بزرگ کشور


    • كدسوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال 1384 تا سال 1398 شاخه نظری (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و همچنین نظام آموزشی جدید 3-3-6 ) رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی.
    • كد سوابق تحصیلی برای داوطلبان با مدرك پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر كه مدرك دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال 1391 تا 1398 اخذ نموده‌اند.
  1. تبصره 1: دارندگان مدرك پیش‌دانشگاهی سالهای 1391 تا 1398 در صورتی كه اطلاعاتشان در بانك اطلاعاتی مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته و یا ناقص باشد، ابتدا برای تكمیل اطلاعات خود به آدرس اینترنتی: http://dipcode.medu.ir مراجعه نمایند. در صورت تایید اطلاعات آنان از سوی آموزش و پرورش، می توانند تا تاریخ 98/11/24 با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور در آزمون سراسری سال 1399 ثبت نام نمایند.
  2. تبصره 2: دانش آموزان نظام آموزشی 3-3-6 و همچنین دانش آموزان دوره پیش‌دانشگاهی (نظام سالی واحدی – ترمی واحدی) سال جاری كه تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 99 فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت كارت شركت در آزمون تاریخ 99/04/02 مراجعه نمایند.
  • ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور‌ در زمان مقرر (98/11/16 لغایت 98/11/24).
  • پرینت كارت‌ شركت در‌ آزمون، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور‌ بر اساس برنامه‌زمانی مندرج در دفترچه راهنمای شماره یك.
  • حاضر شدن در محل‌ و حوزة امتحانی تعیین‌ شده در كارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سؤالات.

 ثبت‌نام‌ برای‌ شركت‌ در آزمون سراسری سال 1398

ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های با آزمون كلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1399 و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور امكان‌پذیر است؛ لذا داوطلبان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید كارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام كنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

1- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1399:

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1399، با دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون از پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، ضمن مطالعه دقیق آن برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران كه در این دفترچه راهنما درج شده است، در صورتی كه دارای شرایط مندرج در دفترچه ‌باشند، می‌توانند به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام نمایند.

 2- پرداخت هزینه خرید كارت اعتباری:

با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 370.000 (سیصدوهفتادهزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات كارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام کنند.

  • تبصره 1- با توجه به اینكه مقرر گردیده است كه در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی كه تمایل به استفاده از خدمات پیام كوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 6000 (شش هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام كوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.
  • تبصره 2- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شركت در یكی از گروه‌های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی یك (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی 2 (علوم تجربی)، گروه آزمایشی 3 (علوم انسانی)، گروه آزمایشی 4 (هنر) و گروه آزمایشی 5 (زبان‌های خارجی) گردد.
  • تبصره 3- چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره 4 ذیل) ‌باشد، لازم است كه به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ 370.000 (سیصدوهفتادهزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات كارت اعتباری را دریافت دارد.
  • تبصره 4- منظور از ثبت‌نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی بدین صورت است كه داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب یكی از گروه‌های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود؛ به عبارت دیگر، هیچ داوطلبی نمی‌تواند به طور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شركت نماید.
  • تبصره 5- چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است كه نسبت به پرداخت مبلغ 186.000 (صد و هشتادوشش هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباری (شماره سریال 10 رقمی) را دریافت نماید.
  • تبصره 6- در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران، به اطلاع می‌رساند كه در صورت اخذ مجوزهای قانونی توسط وزارت آموزش و پرورش از مراجع ذیصلاح برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فوق، موضوع در مرحله انتخاب رشته‌های تحصیلی (حدود دهه دوم مرداد ماه سال 1399) اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تذكرات مهم برای‌ شركت‌ در آزمون سراسری سال 1398

  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 ، اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای یا كاردانش و یا اخذ دیپلم حداكثر تا تاریخ 99/06/31، دارا بودن مدرك پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرك پیش‌دانشگاهی حداكثر تا تاریخ 99/06/31، دارا بودن دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا مدرك كاردانی (فوق دیپلم) برای داوطلبان الزامی است.
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و كاردانش (نظام آموزشی غیر 3-3-6) كه فاقد مدرك پیش دانشگاهی یا كاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1399 را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.
  • در آزمون سراسری سال 1399 پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی: آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، بازیگری – كارگردانی، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عكاسی، كاردانی هنرهای تجسمی، كتابت و نگارگری، مجسمه سازی، موسیقی نظامی، نقاشی، نمایش عروسكی، نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی در گروه‌ آزمایشی هنر و همچنین در رشته‌های علوم ورزشی و آموزش علوم ورزشی به صورت متمركز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد؛ لذا توضیحات لازم در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های مربوط در زمان پرینت كارت شركت در آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید؛ به عبارت دیگر، این رشته‌ها از ردیف رشته‌های مربوط به پذیرش نیمه متمركز خارج گردیده و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های فوق در شهریور ماه سال 1399 همزمان با نتایج سایر رشته‌های متمركز اعلام خواهد شد.
  • براساس ضوابط، دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در صورتی می‌توانند در آزمون سراسری سال 1399 ثبت‌نام و شركت نمایند كه اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون مذكور باشند و ثانیاً حداكثر تا تاریخ 98/12/25 نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است كه داوطلبان مذكور، در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نیستند و به عنوان داوطلب متخلف تلقی خواهند شد.
    • تبصره: پذیرفته‌ شدگان‌ دوره‌های‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1398 (اعم‌ از رشته‌های‌ متمركز یا نیمه‌متمركز) در صورت ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسری سال 1399، ضمن رعایت موضوع تاریخ انصراف، توجه داشته باشند كه منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی و رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی) بوده و فقط در این دوره‌ها گزینش خواهند شد.
  • لازم به توضیح است اطلاعیه و دفترچه راهنمای ثبت نام در رشته‌هایی كه در سال 1399 پذیرش آنها صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌گردد در تاریخ 98/11/08 در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته است. داوطلبانی كه تمایل به پذیرش در این رشته‌ها دارند نیازی به ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسری سال 1399 نخواهند داشت. این داوطلبان می‌توانند از تاریخ 98/12/20 با مراجعه به سامانه ثبت‌نام رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان متقاضی این رشته‌ها شوند.
  • براساس مصوبه جلسه هیجدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 98/04/29 داوطلبان آزمون سراسری سال 1399 مجاز هستند در زمان ثبت‌نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی که در آن تحصیل نموده‌اند، نوع مجموعه سوالات خود را از نظام آموزشی دیگر (نظام آموزشی 3-3-6 و یا نظام آموزشی سالی واحدی- ترمی واحدی) انتخاب نموده و در جلسه آزمون به آن پاسخ دهند. لذا به داوطلبان تاکید می‌گردد در انتخاب مجموعه سوالات در تقاضانامه ثبت‌نام خود دقت لازم را بعمل آورند چرا که تبعات هر نوع اشتباه در انتخاب نوع سوالات به عهده شخص داوطلب بوده و در جلسه آزمون، مجموعه سوالات انتخابی به داوطلب تحویل داده خواهد شد و تغییر مجموعه سوالات برای داوطلب در زمان برگزاری آزمون میسر نخواهد بود.

مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام

داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دفترچه راهنما مدارک یا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عكس اسكن شده را براساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده کنند.


چرا زمانی که سوالات آزمون را می‌بینم، گویی بار اول است چنین مطلبی را می‌خوانم؟!


داوطلبان، در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، لازم است كه با وارد نمودن اطلاعات درخواستی نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی بر اساس دستورالعمل به شرح ذیل اقدام کنند.

  1. آن دسته ازداوطلبانی كه مشمول سوابق تحصیلی نیستند، اجازه ویرایش كلیه اطلاعات ثبت‌نامی خود را دارند.
  2.  آن دسته ازداوطلبانی كه مشمول سوابق تحصیلی هستند، اجازه ویرایش اطلاعات خود را دارند؛ اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی را نخواهند داشت.

توجه: شرایط و ضوابط ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسری، در دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون درج شده است و هرگونه‌ تغییر‌ در شرایط و ضوابط ثبت‌نام این آزمون، به صورت اطلاعیه رسمی از طریق‌ پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و نشریه پیك‌‌سنجش‌ و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

ضمناً داوطلبان گرامی می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org یا با شماره‌ تلفن گویای‌: 42163 (كد 021) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه