کد خبر: 12373
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1398 - 12:44

کنکوری‌ها در روزهای پایانی منتهی به آزمون چگونه درس بخوانند؟

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: مساله «چگونه درس خواندن» از جمله دغدغه های مهم بسیاری از داوطلبان در یک ماه منتهی به مارتن کنکور محسوب می شود.


زمان برگزاری کنکور سراسری 98 به تعویق نمی افتد


البته داوطلبان کنکور این موضوع را بسیار خوب می‌دانند که پیش از فکر کردن به هر مساله‌ای ابتدا باید آرامش خود را در یک ماه باقیمانده و در جلسه کنکور حفظ کنند و تنها راه و رمز موفقیت نیز همین است چرا که افرادی بسیاری هستند که بسیار هم درس خوانده‌اند و تلاش کرده اند اما به دلیل اضطرابی که داشتند، نتوانسته‌اند دانسته‌های خود را در برگه پاسخنامه بروز دهند که این اتفاق سبب می شود همین افراد در رقابت با افرادی که حتی کمتر خوانده بودند اما با آرامش تمام به سوالات پاسخ دادند کم آورده و نتیجه قابل قبولی را کسب نکنند.


افتخارات دانش آموزان دبیرستان علامه امینی طی چند سال اخیر


 بنابراین مساله حفظ آرامش و از بین بردن اضطراب زائد، از تمام مسائل مهم‌تر است.


بررسی ویژگی‌های مركز تخصصی كنكور علوم انسانی دبیرستان علامه امینی


حال که مهمترین عامل موفقیت را شناختید نوبت به این است که بدانید باید در یک ماه باقیمانده صرفا دروسی را که خوانده‌اید مرور کنید و به تمرین تست‌زنی بپردازید.


دبیرستان علامه امینی از سال تاسیس تاکنون


نکاتی برای درس خواندن کنکوری ها در یک ماه آخر

  • زمان‌ خود را برای مرور درس‌ها بگذارید،  شما با مرور درس‌ها اطلاعات‌تان را در ذهن‌تان تثبیت می‌کنید.
  • نباید همه دروس را به یک شیوه مرور کنید؛ بطور مثال؛ در ریاضیات و فیزیک مهارت تست زنی بیشتر از مرور کتاب اهمیت دارد، اما برای درس‌هایی همچون معارف، زیست‌شناسی و ادبیات وقت‌تان را روی مرور کتاب متمرکز کنید و علاوه بر مرور درس‌های خوانده شده، تست‌هایی که قبلا زده‌اید را هم مرور کنید و حتما زمانی را به مرور سوالات سال‌های قبل کنکور اختصاص دهید.
  • حتما برای مرور درس‌ها و منابع یک برنامه‌ریزی منظم و بنا بر اولویت بچینید و زمان خواندن هر درس را مشخص کنید.
  • اگر در ماه‌های گذشته دروس اختصاصی را بیشتر می‌خواندید، در این یک ماه سهم دروس عمومی را بیشتر کنید.
  • این نکته را مدنظر قرار دهید که؛ مرور دروس حفظی قدرت تست‌زنی شما را در کنکور بالا می‌برد پس سعی کنید در این ماه آخر درصد مطالعه دروس عمومی و اختصاصی‌تان را به هم نزدیک کنید.
  • در یک ماه باقیمانده نباید برای یادگیری درس‌های جدید وقت بگذارید.
  • نکات مهم دروس را در ذهنتان مرتب و دسته بندی کنید، مرتب کردن این مطالب در ذهن شما سبب می شود که این مطالب در دسترس قرار گیرند و امکان استفاده راحت از آن‌ها فراهم شود.
  • داوطلبان کنکور باید بدانند روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه