کد خبر: 8936
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1398 - 10:36

کدام مدرسه در غرب تهران بهتر است؟

مدارس مختلفی در منطقه غرب تهران وجود دارند، از مدارس دولتی و نمونه و غیرانتفاعی گرفته تا مدارس شاهد و ... که هر کدام روش های خاصی را برای آموزش و پرورش دانش آموزان بکار می گیرند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: مدارس را می توان از دیدگاه های گوناگونی مورد بحث و بررسی قرار داد و در بین آن ها و با توجه به نظر افراد و همچنین اداره آموزش و پرورش مدرسه بهتر و برتر را چه در سطح استان و یا منطقه شناسایی و تعیین کرد.

این مدارس نمونه و برتر می توانند از نوع مدارس دولتی و یا از نوع مدارس غیرانتفاعی باشند که به همین جهت در ادامه به بررسی و معرفی مدرسه برتر در محدوده غرب تهران می پردازیم.

مدارس‌ نمونه‌؛ چه نوع مدارسی هستند؟

مدارس‌ نمونه‌ در حقیقت به‌ آموزشگاههایی‌ گفته می‌شود كه‌ با گزینش‌ دانش‌ آموزان‌ مستعد و دعوت ‌از معلمان‌ و اساتید مجرب و كارآمد و همچنین تأمین‌ امكانات‌ مناسب‌تر موجبات‌ ارتقای‌ آموزشی‌ و پرورشی ‌دانش‌آموزان‌ را فراهم‌ آورد.

اهداف مدارس غیرانتفاعی

مدارس غیر انتفاعی از جمله مدارسی محسوب می شوند که از طریق مشارکت مردم، مطابق با اهداف و دستور العمل های عمومی وزارت آموزش و پرورش و تحت نظارت آن وزارتخانه تاسیس و اداره می شود.


این مطلب را از دست ندهید: معرفی کادر علمی دبیرستان علامه امینی(ره)


از اهداف مدارس غیرانتفاعی می توان به؛ افزایش کیفیت آموزش، ارضای نیازهای متنوع مردم و فراگیران، ایجاد و تنوع در محتوا و خدمات آموزشی، تنوع در روش‌های عرضه مطالب، کاهش فشارهای ناشی از انتظار مردم از دولت و … اشاره کرد.

تعریف یک مدرسه خوب و کارآمد

نظارت؛ یکی از ارکارن یک مدرسه ی خوب و کارآمد به شمار می آید.

نظارت به این معناست که؛ ناظرانی قوی لازم اند تا به صورت جدی و مرتب به بررسی تمام فعالیت های مدرسه بپردازند و با نقادی مداوم این فعالیت ها ، تصمیم گیری را بازبینی، اصلاح و تکمیل کنند .

غرب تهران شامل کدام محله هاست؟

جمعاً حدود ۳۷۶  محله کلان‌شهر تهران را ساخته اند که از این رو بطور کلی می توان گفت؛ پایتخت از 5 بخش، شمال تهران، شرق تهران، جنوب تهران، مرکز تهران و غرب تهران تشکیل شده است که غرب تهران شامل محله های زیر است:

ستارخان، آریاشهر، جنت آباد، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس، دهکده المپیک، کن و وردآورد.

بهترین مدرسه در غرب تهران

حال با این تفاسیر و تعاریفی که از مدارس نمونه و غیرانتفاعی ارائه شد و همچنین مشخص شدن محله های غرب تهران قصد داریم به معرفی یکی از بهترین مدارس این محدوده که در منطقه 5 پایتخت و در فلکه دوم صادقیه ، ابتدای آیت الله کاشانی، بوستان اول، گلستان اول واقع شده است، بپردازیم.

مدارس مختلفی در منطقه غرب تهران وجود دارند، از مدارس دولتی و نمونه و غیرانتفاعی گرفته تا مدارس شاهد و … که هر کدام روش های خاصی را برای آموزش و پرورش دانش آموزان بکار می گیرند و در این میان می توان دبیرستان و دبستان علامه امینی (ره) را بعنوان یکی از بهترین مدارس در محدوده غرب تهران معرفی کرد، که توانسته با بکارگیری یک روش تخصصی و بهره مندی از اساتیدی مجرب و حرفه ای موفقیت های بی شماری را در طی این چند سال فعالیت خود کسب کند.


این مطلب را از دست ندهید: درخشش دانش‌آموزان دبیرستان علامه امینی در مرحله اول مسابقات ریاضی IMC 2019


منظومه آموزشی علامه امینی، با تاکید بر این موضوع که اجبار در مسائل عبادی منجر به دیانت پایدار نمی گردد، سعی کرده است تا با ایجاد یک فضای فرهنگی ، صمیمانه ، دوستانه و اسلامی بدون اجبار و با هدایت، تشویق و برنامه ریزی برای اشتیاق عزیزانمان به فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام تلاش کند و از داوطلبان حضور در این مدرسه می خواهد تا اگر در خانواده تمایلات و تقیدات اسلامی شیعی ندارند به دلیل ایجاد دوگانگی تربیتی از انتخاب این دبیرستان صرف نظر فرمایند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه