کد خبر: 15139
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1402 - 13:26

درخشش دانش‌آموزان علامه امینی در المپیادهای کشوری طی 14 سال گذشته

دبیرستان علامه امینی توانسته‌ در طی 13 سال اخیر آمار قبولی خود در المپیادهای مختلف علمی را در سطح کشور به حدود 1300 نفر برساند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی:  المپیادهای علمی دانش آموزی، از جمله مسابقات دانش آموزی در سطح جهانی و بین المللی محسوب می‌شود که ایران نیز توانسته سهم خود را در این مسابقات به نمایش بگذارد.

این رقابت علمی بزرگ در کشور ما توسط مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان که زیر نظر وزارت آموزش و پروش است برگزار می شود و هر ساله دانش آموزان بسیاری در مراحل مختلف آن شرکت می کنند.


معرفی پذیرفته شدگان دبیرستان علامه امینی (ره) در مرحله اول المپیاد علمی کشوری سال تحصیلی 1402-1401


المپیاد در واقع عبور از حد و مرز کتب درسی در دوران دبیرستان و ورود به دنیای دروس دانشگاهی و یا فراتر از آن است که در واقع این خود شور و هیجانی وصف ناپذیر را برای دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون و به ویژه قبول شدگان آن به ارمغان می‌آورد.

سهمیه المپیادی‌ها در کنکور

درست از دهه 1370 بود که موفقیت در المپیادهای علمی کشوری نوعی امتیاز برای ورود دانش آموزان به دانشگاه مطرح شد و پس از آن هر ساله دانش آموزانی که موفق به کسب مدال طلا شده بودند می توانند بدون حضور در جلسه کنکور وارد دانشگاه شوند آن هم بهترین دانشگاه‌های کشور که البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که آن ها می‌توانند خودشان محل تحصیل خود را انتخاب کنند!


نمونه سوالات مراحل مختلف المپیادهای علمی کشور طی سال‌های گذشته


از طرفی آن دسته از دانش آموزانی که موفق به کسب مدال نقره و برنز شده‌اند نیز می‌توانند از سهمیه مربوطه برای ورود به دانشگاه که حدود 20 درصد است، استفاده کنند.

خدمت سربازی برای المپیادی‌ها

تمامی دانش آموزانی که موفق به کسب مدال در این آزمون علمی می‌شوند البته بسته به نوع مدالی که کسب کرده‌اند، می‌توانند از مزایای بنیاد نخبگان بخصوص از مزایای آن برای خدمت سربازی خود استفاده کنند.

مراحل المپیادهای دانش آموزی

مسابقات المپیادهای علمی دانش آموزی در 4 مرحله برگزار می‌شود که معمولا مرحله نخست آن در بهمن ماه هر سال، مرحله دوم در اردیبهشت ماه، مرحله سوم طی تابستان و مرحله چهارم آن در قالب المپیاد جهانی برگزار می‌شود.

نخستین المپیادی که برگزار شد، چه بود؟

جالب است بدانید؛ اولین المپیادی که در رده دانش آموزی برگزار شد، المپیاد ریاضی است که 360 نفر از دانش آموزان دبیرستان پسرانه علامه امینی در طی 15 سال گذشته توانسته‌اند با موفقیت نامشان را در میان دانش آموزان برتر و نخبه این المپیاد ثبت کنند.

سیاست‌های منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی برای المپیادهای دانش آموزی چگونه است؟

مجموعه آموزشی علامه امینی در سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است و در طی این چند سال عمر خود توانسته با سیاست‌های اجرایی و تلاش دانش آموزانش موفقیت‌های بی‌شماری را در زمینه‌های مختلف کسب کند که یکی از این موفقیت‌ها میزان بالای قبولی در المپیادهای مختلف است، به این صورت که دبیرستان علامه امینی با برگزاری یک دوره مقدماتی برای دانش آموزان توسط گروه ممتاز المپیادی خود، آن‌ها را استعدادسنجی کرده و براساس علائق آن‌ها و اولیاشان در فرم‌های مخصوصی اولویت بندی می‌کند، که پس از این امر دانش آموزان در کلاس‌های ADVANCE بصورت حرفه‌ای و تخصصی در گرایش المپیاد مدنظر شرکت خواهند کرد و در ادامه با معافیت‌های کلاسی و برنامه‌های مطالعاتی خاص به باشگاه المپیاد ADVANCE هدایت می‌شوند.

اما برخی این سوال را در ذهن دارند که؛

چرا دبیرستان علامه امینی برخلاف برخی از دبیرستان‎‌های موجود در کشور بر روی آزمون المپیاد تمرکز دارد و برای آن کلاس‌های خاص و ویژه‌ای برگزار می‌کند؟

شاید بتوان گفت؛ همپوشانی و یکسان بودن 100 درصدی مطالب المپیاد و کنکور در رشته‌های فیزیک و شیمی و همچنین سهم 70 درصدی رشته ریاضی در این آمار سبب سرمایه‌گذاری مجموعه آموزشی علامه امینی بر روی المپیاد است که این امر سبب موفقیت در آزمون کنکور ورود به دانشگاه‌ها است و از طرفی نیز نگاه به روحیه رشد و برتری جویی علمی و همچنین عادت به مطالعه‌ی موثر در میان دانش‌آموزان المپیادی است که زمینه را برای موفقیت در آزمون سراسری و دیگر امتحانات آماده می‌کند و در ادامه قصد داریم  شما را با بخشی از این افتخارات و قبولی در المپیادهای کشوری طی 15 سال اخیر یعنی از سال 1385 تا سال 1400 آشنا کنیم.

آمار قبولی المپیادهای علمی کشوری از سال 1385 تا 1400

دبیرستان علامه امینی توانسته‌ است در طی 15 سال اخیر حدود 1446 نفر قبولی در المپیادهای ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، شیمی، زیست، ادبیات و نجوم را به نام خود ثبت کند که اگر بخواهیم به تفکیک آن‌ بپردازیم به نتیجه زیر خواهیم رسید:

  1. 360 نفر قبولی در المپیاد ریاضی
  2. 359 نفر قبولی در المپیاد فیزیک
  3. 254 نفر قبولی در المپیاد کامپیوتر
  4. 219 نفر قبولی در المپیاد نجوم
  5. 162 نفر قبولی در المپیاد شیمی
  6. 83 نفر قبولی در المپیاد زیست و ادبی

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه