کد خبر: 15115
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1398 - 14:09

سوالات و پاسخنامه مرحله اول بیست و سومین المپیاد زیست شناسی

سوالات و پاسخنامه آزمون المپیاد دانش آموزی شیمی در سال تحصیلی 1399 - 1398 توسط باشگاه دانش پژوهان جوان منتشر شد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: المپیاد زیست شناسی برای نخستین بار در دنیا در سال 1369 در کشور چک برگزار شد که پس از آن تعداد کشورهای شرکت کننده در این آزمون به سرعت افزایش یافت و دانش آموزان موفق ایرانی نیز توانستند در دهمین دوره این المپیاد جهانی که در سوئد برگزار شد شرکت کنند.

جالب است بدانید که ایران نیز در سال 1397 میزبان بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی بود و این آزمون بین المللی را در شهر شیراز برگزار کرد.

المپیاد زیست شناسی چند مرحله دارد؟

المپیاد زیست شناسی نیز همانند سایر آزمون های المپیاد دارای 4 مرحله است که مرحله اول آن معمولا در بهمن ماه، مرحله دوم در اردیبهشت ماه، مرحله سوم در تابستان و مرحله چهارم و شرکت دانش آموزان موفق در مراحل پیشین در المپیاد جهانی زیست شناسی است.


دانلود نمونه سوالات و پاسخنامه المپیاد زیست شناسی


سوالات و پاسخنامه نخستین مرحله از بیست و سومین آزمون زیست شناسی

مرحله نخست المپیاد زیست شناسی که امسال با توجه به شرایط پیش آمده با تاخیر برگزار شده بود شامل 30 سوال بود که پاسخ صحیح به هر سوال 4 نمره مثبت و هر پاسخ نادرست یک نمره منفی داشت و پذیرفته شدگان در این مرحله که تنها از میان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم انتخاب می‌شوند، می‌توانند خود را برای شرکت در دومین مرحله از این آزمون که معمولا در اردیبهشت ماه برگزار می شود و طبق سال های گذشته دارای 30 سوال صحیح و غلط و حدود 7 سوال محاسباتی کوتاه است، آماده شوند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه