کد خبر: 14659
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 - 16:13

دانلود سوالات و پاسخنامه نخستین مرحله از سی و سومین آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک ایران

نخستین مرحله از سی و سومین آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک ایران در سال 98 با یک هفته تاخیر برگزار شد، 26 سوال چندگزینه‌ای برگزار شد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: نخستین مرحله از سی و سومین آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک ایران در سال 98 که طبق اطلاعیه باشگاه دانش پژوهان جوان با یک هفته تاخیر برگزار شد، با 26 سوال چندگزینه‌ای و 8 سوال پاسخ کوتاه میزبان دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون بود که گفته می‌شود نتایج آن تا اواخر اسفند ماه 1398 اعلام می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، پذیرفته شدگان در این آزمون باید در اوایل اردیبهشت ماه سال 1399 در دومین مرحله از سی‌  و سومین آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک کشور شرکت کنند.

مرحله دوم آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک ایران

همانطور که اشاره شد این آزمون در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و معمولا شامل تعدادی سوال تشریحی و عملی است که شاید حدود 4 ساعت باید برای پاسخ دهی به آن‌ها وقت بگذارید و از طرفی سوالات عملی را با کمک وسایل ساده آزمایشگاهی پاسخ دهید.

نکته‌ای که شاید در این آزمون‌ها بتواند به شما کمک کند این است که؛ برای موفقیت باید علاوه بر تسلط کافی به مباحث دبیرستان به برخی از منابع دانشگاهی نیز تسلط لازم را داشته باشید.

مرحله سوم آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک ایران

سومین مرحله از آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک کشور یا همان دوره تابستان، تنها مختص دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی است.


دانلود نمونه سوالات و پاسخنامه المپیاد فیزیک


دانلود نمونه سوالات و پاسخنامه المپیاد ادبی


دانلود نمونه سوالات و پاسخنامه المپیاد نجوم


این دوره به مدت 8 الی 9 هفته و با یک هفته استراحت بین دوره‌ای برگزار می‌شود و شامل ۲ بخش آزمون تئوری و عملی است که بخش تئوری در این مرحله حدود ۶۰ درصد از نمره شرکت کنندگان را شامل خواهد شد و در نهایت طبق عملکرد دانش آموزان به ۱۰ نفر برتر مدال طلای کشوری اهدا می‌شود و به سایر داوطلبان نیز مدال‌های نقره و برنز اهدا خواهد شد.

مرحله آخر آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک ایران

ابتدا باید بدانید که؛ این مرحله در واقع تنها مختص دانش آموزانی است که موفق به کسب مدال طلا شده باشند.

اما اصل مطلب درباره این مرحله این است که؛ در مرحله آخر آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک ایران، شرکت کنندگان باید به مدت یکسال آموزش ببینند تا بتوانند به المپیاد فیزیک جهانی راه یابند و در نهایت، یک تیم ۵ نفره از میان این عزیزان برای المپیاد فیزیک جهانی اعزام خواهند شد.

دانلود سوالات و پاسخنامه سی و سومین آزمون المپیاد دانش آموزی فیزیک

 

 

(برای دانلود فایل PDF بر روی تصویر کلیک کنید)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه