کد خبر: 14221
تاریخ انتشار: 25 دی 1398 - 15:19

چه افرادی باید به سراغ رشته علوم انسانی بروند؟

بنظر مشاورین تنها افرادی می توانند در رشته علوم انسانی به رتبه های عالی دست یابند که در پشت حفظ کنیدهای این رشته، پیوستگی مفهومی و ارتباط منطقی را بیابند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: قوی بودن در دروس ادبیات و عربی در رشته علوم انسانی کمک بسیاری به دانش آموزانی که قصد دارند این رشته را انتخاب کنند، می کند اما متاسفانه اکثر آن‌ها برای فرار از درس ریاضی به این رشته روی می آورند که این امر می‌تواند گاهی اوقات برای دانش آموزان مشکل‌ساز شود.

 درست است که در این رشته دروس ریاضی بسیار سطحی است و بیشتر دروس آن جنبه حفظی دارد اما باید بدانید که؛ قوی بودن در درس ریاضی شما منافاتی با رشته علوم انسانی ندارد.

نحوه عملکرد تیم مشاوره دبیرستان علامه امینی برای دانش آموزان رشته علوم انسانی

 تیم مشاوره و برنامه ریزی دبیرستان علامه امینی (ره) با برگزاری کلاس های ریاضی فشرده توسط دبیران حرفه ای و مجرب، برگزاری کلاس‌های حل تست و رفع اشکال پیوسته  کاستی ها و نیازهای دانش آموزان انسانی در درس ریاضی را جبران و مرتفع  می سازند .


پرطرفدارترین رشته‌های کنکور ریاضی را بشناسید


جالب است بدانید؛ فردی که قصد دارد در این رشته تحصیل کند باید فاکتور روابط عمومی قوی و سخنوری را به عنوان اولویت انتخاب این رشته مدنظر قرار دهد و با  توجه به این موضوع که؛ عموم رشته های دانشگاهی علوم انسانی همانند رشته های؛ اقتصاد، روانشناسی، مشاوره، مدیریت، علوم سیاسی و … در ارتباط مستقیم با اعضای جامعه است، ما در تیم مشاوره و برنامه ریزی تخصصی رشته علوم انسانی در دبیرستان علامه امینی (ره) برآنیم تا با برگزاری کلاس های فوق برنامه  فن بیان و نویسندگی، کارگروهی والمپیاد ادبی دانش آموزان انسانی را در راستای رسیدن به این مهم  یاری رسانیم.

راهکارهای موفقیت در رشته علوم انسانی

حافظه قوی و بهره مندی از تمرکز خوب برای موفقیت در رشته علوم انسانی کمک شایانی می کند .

دروس این رشته بیشتر جنبه حفظ کنید، دارد و این موضوع بی ارتباط با رشته های دانشگاهی این گروه نظیر حقوق ، تاریخ و … نیست .

اما خالی از لطف نیست که بدانید؛ بنظر مشاورین  تنها افرادی می توانند در این رشته به رتبه های عالی در کنکور سراسری دست یابند که در پشت همین  حفظ کنیدها هم بتوانند پیوستگی مفهومی و ارتباط منطقی پیدا کنند وگرنه دروس این رشته بسیار برایشان عذاب آور خواهد بود .

نکته مثبت برای موفقیت در کنکور سراسری برای دانش آموزانی که رشته علوم انسانی را انتخاب کرده‌اند؛ رقابت کمتر نسبت به سایر گروه های آموزشی است، بدین معنا که؛ دانش آموز قوی کمتری نسبت به سایر رشته های نظری در این گروه وجود دارد .

اما در نهایت باید به این سوال پاسخ دهیم که؛

رشته علوم انسانی مناسب چه افرادی است؟

همانطور که گفته شد، موضوع اصلی در رشته علوم انسانی مطالعه مسایل مربوط به انسان است.

 زبان و ادبیات ملل مختلف، ادیان و مذاهب مختلف، علوم ورزشی، باستان شناسی، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و مردم شناسی، فلسفه و منطق، روانشناسی، مدیریت بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی و دولتی، مسایل مربوط به خانواده و علوم تربیتی از محورهای اصلی این رشته محسوب می شود وبرای توفیق در این رشته علاوه بر علاقه مندی به علوم انسانی و قدرت حافظه خوب، توانایی علمی در دروسی همانند؛ ادبیات، عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و مطالعات اجتماعی از نیازهای اصلی به حساب می آیند.

باید بدانید که؛ اکثر مشاغلی که محور اصلی آن ها انسان است، با علوم انسانی در ارتباط بوده و طی سال های اخیر استقبال در این رشته افزایش یافته است، البته این در حالی است که تعداد دانش آموزان آماده و قوی در این گروه نسبت به  گروه های دیگر در حال افزایش است.


معرفی دانشگاه علامه طباطبایی +رشته‌های این دانشگاه


دانش آموزی که رشته علوم انسانی را می خواهد به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کند، بهتر است از ویژگی های زیر برخوردار باشد تا در پس از این انتخاب به موفقیت دست یابد:

  1. نمرات بالا در دروس ادبیات و عربی و مطالعات
  2. استعداد بالا در روابط اجتماعی
  3. علاقمندی به مشاغل اداری و آموزشی

مروری بر رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی

اگر به رشته‌های حقوق، حسابداری، روان‌شناسی، ادبیات، مدیریت، فلسفه، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و کلیه‌ی رشته‌های مربوط به علوم انسانی علاقه‌مندید و آینده‌ی شغلی‌تان را در این رشته‌ها می‌بینید و از طرفی در درس‌های حفظی نیز قوی هستید، رشته ی علوم انسانی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

اگر علاقه‌مند به حقوق‌دان شدن و حرفه‌ی وکالت نیز هستید، رشته‌ی انسانی برای شما جایگاه ویژه‌ای را در آینده می‌سازد.


اسامی دانش‌آموزان پذیرفته شده دبیرستان علامه امینی در دانشگاه‌های بزرگ کشور


اگر توانایی مدیریت قوی دارید و یا تمایل به مدیریت افراد در شما موج می‌زند، تمامی گرایش‌های مدیریت (صنعتی، بیمه، مالی، دولتی و…) جزو رشته انسانی هستند.

دانش آموزانی که وارد رشته علوم انسانی می شوند، باید بدانند که صرفا اخذ دیپلم علوم انسانی نمی تواند برای آن‌ها هدف نهایی باشد و باید پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شده و حداقل مدرک کاردانی یا کارشناسی خود را اخذ کنند، البته آنها می توانند بعدها وارد تحصیلات تکمیلی شده و تا کارشناسی ارشد و بعد دکترا و حتی پسا دکترا ادامه تحصیل دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه