کد خبر: 11188
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1398 - 11:31

بایدها و نبایدهای کنکوری ها در روزهای طلایی

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی؛ داوطلبان کنکور سراسری 98، این روزها بنوعی در روزهای طلایی خود به سر می برند و هرگونه عملکرد آن ها می توانند تاثیر مستقیمی بر نتیجه این 12 سال دوران تحصیل آن ها داشته باشد، از این رو امروز به بررسی چند باید و نباید پیرامون زمان باقی مانده تا کنکور که دو ماه یا همان 60 روز است، می پردازیم.


زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸ به تعویق نمی افتد


زمان دو ماهه‌ای به ارزش طلا برای داوطلبان کنکور

همانطور که دانش آموزان کنکوری و پایه دوازدهمی می دانند، کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه (پنجشنبه و جمعه) برگزار می‌شود و از این رو داوطلبان کنکور دو ماه تا برگزاری این ماراتن آموزش عالی فرصت دارند و در همین راستا برخی از کارشناسان معتقدند در این دو ماه که به طور معمول با امتحانات پایان سال همراه است، داوطلبان باید بیشتر آرامش خود را حفظ کنند.

راهکاری برای افرادی که تازه شروع کرده اند؟

برخی از داوطلبان قصد دارند تا در همین روزهای باقی مانده تلاش خود را شروع کنند و تاکنون مطالعه چندانی نداشتند.

این داوطلبان می‌توانند ابتدا از خودشان یک آزمون تعیین سطح گرفته و پس از این آزمون مطالبی که مسلط هستند، مطالبی که تسلط کمتری دارند و مطالبی که اصلا تسلط ندارند را از هم تفکیک و از درسی که مطالعه آن برای‌شان راحت‌تر است آغاز کنند.

به این ترتیب با این روش، که از هر درس یک مبحث را انتخاب کرده و با تست‌زنی و مطالعه، خود را در آن مبحث به تسلط برسانند.


هشدار؛ این مواد غذایی برای کنکوری ها ممنوع است!


از طرفی، برخی دیگر از داوطلبان مطالعه داشته‌اند و براساس زمان‌بندی درس خوانده‌اند اما حالا در زمان امتحانات بین دوراهی درس‌خواندن برای امتحان و کنکور مانده‌اند.

سفارش برخی از داوطلبان موفق سال‌های پیش کنکور

  • مطالعه دروس امتحان در وقت های اضافی و تست زنی این مباحث
  • مطالعه دروس نیم سال دوم و تست زنی پس از تسلط بر این بخش ها

30 درصد سوالات کنکور از دروس دوره پیش دانشگاهی است

دانش آموزان دوزادهمی یا همان پیش دانشگاهی های خودمان و کنکوری‌ها به این امر توجه داشته باشند که امتحانات پایان سال، فرصتی برای مرور دروس دوره پیش دانشگاهی است و باید توجه داشت که 30 تا 35 درصد سوالات کنکور از دروس این دوره طرح می شود.

وظیفه خانواده ها در قبال کنکوری ها


بهترین دبیرستان منطقه ۵ چه نتایجی را در کنکور کسب کرده است؟


اما آنچه مسلم است، اکثر کارشناسان حفظ آرامش را در این روزها موثرترین مساله در موفقیت کنکور دانسته و از این رو کنکوری‌ها و خانواده‌ آن‌ها باید محیط منزل را در آستانه کنکور، آرام و بدون تنش نگه دارند و از به وجود آمدن مسائل تنش زا خودداری کنند و از رفتن بیش از حد به مهمانی و دعوت میهمان، خودداری کنند، بخصوص در این زمان که یک ماه از آن هم مطابق با ماه مبارک رمضان است داوطلبان باید در زمان افطار و سحر به تغذیه و استراحت خود توجه کافی داشته باشند و تا جایی که امکان پذیر است، محیط خانه را پر نشاط کنند و از تماشای بیش ازحد فیلم های سینمایی و تلویزیون خودداری کنند.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه