کد خبر: 15818
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1399 - 16:06

لذت یادگیری نقاشی و معماری در کلاس‌های دبستان علامه امینی

مرکز پیش دبستانی و دبستان پسرانه علامه امینی (ره)، کلاس‌هایی را برای دانش آموزان در نظر گرفته است که آن‌ها می‌توانند علاوه بر نقاشی علم معماری را نیز بیاموزند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: معماری را معمولا نوعی طراحی، هنر، نمایش خلاقیت، ساخت، بکارگیری ایده‌های نوین، مدیریت، استفاده از قدرت زیست‌شناسی و… می‌دانند.

اینکه یک فرد بتواند متناسب با محیط و برخی امکانات، خلاقیت و هنر خود را به نمایش بگذارد و طرحی را ارائه دهد که هم نیازی را برطرف کند و هم از زیبایی برخوردار باشد.

معماری، موضوعی جدید و ناشناخته نیست و می‌توان گفت سالیان سال است آدمی درگیر آن بوده و آن را آموخته است. درست از همان زمانی که انسان دانست باید برای خود سرپناه بسازد.



بعد از آن به عصر حاضر می‌رسیم که بسیاری از افراد در رشته‌هایی تحت عنوان معماری در دانشگاه‌های سراسر جهان به تحصیل مشغولند و این رویای مهندس معمار شدن را از کودکی در سر خود پرورانده اند.

از کودکی، درست است بسیاری از افراد در حال حاضر در شغلی مشغول به فعالیت‌اند که روزی در دوران کودکی به آن فکر می‌کردند و خود را در آن هیبت مجسم می‌کرده اند.

حال با توجه به این موضوع و علاقه و استعدادهای نهفته در کودکان بسیاری از مدارس همانند پیش دبستان و دبستان پسرانه علامه امینی (ره) در منطقه ۵ با طراحی و برگزاری کلاس‌هایی مخصوص معماری و فراهم آوردن شرایط سعی می‌کنند کودکان را با معماری و طراحی آشنا کند تا شاید آن‌ها مسیر آینده خود را راحت‌تر انتخاب کنند.

دانش آموزان قرار است در کلاس‌های معماری چه بیاموزند؟

خارج از مباحث آشنایی کودکان با معماری در این کلاس‌ها این کودکان قرار است چه بیاموزند؟

آشنایی با طرح و طراحی

طرح و طراحی ذات هنر معماری است که از چند اصل تشکیل شده همانند؛ رنگ، اندازه، مقیاس، نور سایه، تعادل، خلاقیت و… یک هنر تجسمی که با بهره گیری از هر کدام از این موارد می‌تواند تاثیرگذاری متفاوتی داشته باشد.

چگونگی تمیز دادن و تمایز قائل شدن

کودکان در دروس معماری می‌توانند به راحتی فضاها را از یکدیگر متمایز کنند و با نگاه به طبیعت، ایده‌های جدیدی برای خلق یک اثر کسب کنند.

از طرفی نیز طبیعت و حفظ آن را مدنظر قرار داده و فضاهایی خلق کنند که به آن آسیبی وارد نشود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه