کد خبر: 14651
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1398 - 14:55

دانلود سوالات و پاسخنامه اولین مرحله از سی‌امین المپیاد کامپیوتر کشور

سی‌امین المپیاد دانش آموزی کامپیوتر کشور در مرحله اول با 25 سوال در بهمن ماه 1398 برگزار شد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی؛ مرحله اول سی‌امین المپیاد کامپیوتر کشوری در بهمن ماه 1398 برگزار شد که دانش‌آموزان در دو گروه به 25 سوال در زمان 150 دقیقه پاسخ دادند که یک پاسخ درست به سوالات این آزمون دارای 4 نمره مثبت و یک پاسخ نادرست درای یک نمره منفی بود و همانطور که می‌دانید این آزمون برای انتخاب دانش‌آموزان برتر در سطح استانی برگزار می‌ شود.

دومین مرحله المپیاد کامپیوتر

دومین مرحله المپیاد دانش‌آموزی کامپیوتر دارای دو آزمون است؛ یک آزمون تستی و یک آزمون تشریحی که در دو روز برگزار می‌شود.

این آزمون برای انتخاب دانش آموزان برتر در سطح کشوری برگزار شده و شرکت‌ کنندگان این مرحله دانش آموزان قبول‌ شده در مرحله‌ اول هستند.

آزمون مقدماتی برنامه‌نویسی

این آزمون را یک آزمون تمرینی و دو آزمون انتخابی تشکیل می‌دهد که در آن هر شرکت کننده یک کامپیوتر برای کمک گرفتن در حل مسائل خواهد داشت.

باید بدانید؛ در آزمون مقدماتی برنامه‌نویسی، پاسخ نهایی هر سوال یک عدد است که روی برگه نوشته شده و تصحیح خواهد شد و در نهایت قبول‌شدگان این مرحله برای شرکت در دوره‌ تابستانی انتخاب خواهند شد.

دوره‌ تابستانی المپیاد کامپیوتر

 در دوره‌ تابستانی المپیاد کامپیوتر در کنار تدریس مطالبی از علوم کامپیوتر که در دروس دبیرستان مطرح نمی‌شوند و هم چنین کلاس‌های تمرین برنامه‌ نویسی و حل مساله، به طور منظم آزمون‌ های تشریحی و برنامه‌ نویسی برگزار می‌شود.


دانلود نمونه سوالات و پاسخنامه المپیاد کامپیوتر


دانلود نمونه سوالات و پاسخنامه المپیاد فیزیک


دانش آموزان شرکت کننده در دوره‌ تابستانی المپیاد کامپیوتر، منتخبین آزمون مقدماتی برنامه‌ نویسی و همچنین دارندگان مدال نقره‌ المپیاد کامپیوتر از سال‌های گذشته هستند که مجاز به شرکت در المپیاد باشند و در نهایت در پایان این دوره طبق عملکرد شرکت‌ کنندگان در آزمون‌ها به دانش آموزان مدال طلا ، به حدود نیمی از دیگر دانش‌آموزان مدال نقره و نیم دیگر مدال برنز داده می‌شود و طبق عملکرد دانش‌ آموزان ممکن است به فرد یا افرادی هیچ مدالی داده نشود و این دانش آموزان تنها دیپلم افتخار دریافت کنند.

گفتنی است؛ دانش‌آموزانی که موفق به کسب مدال طلا المپیاد کامپیوترشده‌اند، برای انتخاب تیم ملی از شرکت در کنکور سراسری معاف هستند و باید در این رقابت‌ها شرکت کنند.

دوره‌ انتخاب تیم ملی المپیاد کامپیوتر

دانش‌ آموزانی که موفق به کسب مدال طلای کشوری المپیاد کامپیوتر شده‌اند، تا زمانی که مجاز به شرکت در المپیاد کامپیوتر باشند برای عضویت در تیم ملی اعزامی به المپیاد بین‌ المللی کامپیوتر رقابت خواهند کرد.

باید بدانید که؛ در این دوره از رقابت‌ها، تمرکز بر تمرین و کسب تسلط بیشتر است و در کنار آن مطالب تکمیلی نیز آموزش داده می‌ شود.

برگزاری دوره‌ آمادگی تیم ملی المپیاد کامپیوتر

 پس از انتخاب تیم ملی المپیاد کامپیوتر و در طول چند ماه باقی مانده به اعزام دانش‌اموزان، دوره‌ دیگری برای آمادگی بیشتر مخصوص اعضای تیم ملی المپیاد کامپیوتر برگزار خواهد شد.

دانلود نمونه سوالات و پاسخنامه نخستین مرحله از سی‌امین آزمون المپیاد کامپیوتر

اما در ادامه دانش‌آموزانی که تمایل به شرکت در آزمون المپیاد کامپیوتر را دارند، می‌توانند سوالات و پاسخنامه نخستین مرحله از سی‌امین آزمون المپیاد کامپیوتر در سال 98 را دانلود کنند.

 

 

(برای دانلود بر روی عکس کلیک کنید)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه