کد خبر: 13901
تاریخ انتشار: 21 دی 1398 - 15:44

سخن دبیرستان علامه امینی با دانش آموزان سال نهم پیرامون رشته علوم انسانی

دانش آموزان سال نهم باید به این نکته دقت کنند که؛ اگر قصد دارند در آینده قاضی، وکیل یا جامعه شناس و ... شوند باید به سراغ رشته علوم انسانی بروند.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: دانش آموزان پایه نهم متوسطه در این سال با یکی از مهمترین انتخاب های زندگی خود یعنی انتخاب رشته برای پایه دهم در دوره متوسطه دوم روبرو هستند، انتخابی که ممکن است زندگی آن‌ها را به سمت بهترین آینده و یا در مقابل آینده‌ای نه چندان مناسب سوق دهد و از این رو دغدغه بسیاری از دانش آموزان سال نهم انتخاب رشته در یکی از رشته های علوم تجربی، انسانی، ریاضی و فنی حرفه ای است.

یکی از این انتخاب‌ها، رشته علوم انسانی است که دبیرستان پسرانه علامه امینی (ره) در کنار سایر رشته‌‌ها به تدریس دروس و برگزاری کلاس‌های ویژه آن می‌پردازد.

همانطور که می‌دانید، اکثر مطالب در رشته انسانی مربوط به حوزه ی جامعه شناسی،انسان و طبیعت است و از این رو به دانش آموزان پیشنهاد می‌شود که اگر قصد دارید در آینده قاضی، وکیل یا جامعه شناس و … شوید این رشته را انتخاب کنید!

اما برای انتخاب رشته ی انسانی باید ذهنی آماده برای حفظ کردن مطالب داشته باشید و یا اگر هم حس می‌کنید چنین ذهنی ندارید، باید سعی کنید آن را بدست بیاورید که تیم مشاوره و برنامه ریزی دبیرستان علامه امینی (ره) با کمک مشاورین مجرب و با سابقه کنکور، ارائه  راهکارها و تکنیک‌های افزایش قدرت حافظه و تمرکز به دانش آموزان رشته علوم انسانی، آن‌ها را برای موفقیت در این رشته آماده می کنند.


بررسی ویژگی‌های مركز تخصصی كنكور علوم انسانی دبیرستان علامه امینی


قدم نخست در انتخاب رشته انسانی میزان علاقه شما به این رشته است که توسط مشاورین مجرب رشته انسانی دبیرستان علامه امینی  حین ثبت نام پایه دهم حقیقت سنجی و لحاظ  می‌شود.

قدم دوم انتخاب شغل آینده دانش آموزان است، اینکه آیا مایل هستید از طریق یکی از رشته های مربوط به علوم انسانی وارد بازار کار شوید یا خیر؟!

 قدم سوم اینکه، در دروس مربوط به رشته علوم انسانی که در پایه متوسطه اول تدریس می‌شود، همانند علوم اجتماعی، عربی و فارسی وضعیت تحصیلی شما چگونه بوده است؟

پروسه انتخاب رشته در دبیرستان علامه امینی (ره)

دبیرستان علامه امینی (ره) درتیم مشاوره و هدایت تحصیلی خود برای شما چند توصیه دارد تا انتخاب رشته معقولانه تری داشته باشید و بتوانید آینده ای را که دوست دارید و تصور می‌کنید را با تحصیل در آن رشته بسازید.

در طول پروسه مربوط به انتخاب رشته انسانی سال نهم به دهم می‌توانید از تیم مشاوره و هدایت تحصیلی دبیرستان علامه امینی (ره) و پدر و مادر خود کمک بگیرید، اما چند قدم زیر را نیز در نظر بگیرید!

  • اولین و مهم‌ترین قدم، اولویت‌بندی در علاقه‌تان است!
    • تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید و ببینید قصد دارید در آینده چه کاره شوید؟
    • ببینید از خواندن چه درس‌هایی لذت می‌برید؟
    • ببینید در کدام رشته می‌توانید بهترین باشید؟
  • دومین قدم، وضعیت‌تان در درس‌های مربوط به رشته‌ی مورد علاقه‌تان است!
    •  اگر به رشته‌ انسانی علاقه دارید، وضعیت‌ تان در دروس‌های حفظی چگونه است؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه