کد خبر: 12618
تاریخ انتشار: 9 تیر 1398 - 10:28

نتایج المپیادهای علمی 9 گانه دانش آموزی چه زمانی اعلام می شود؟ +جزئیات

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: عنایت سالاریان، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان پیرامون زمان اعلام نتایج المپیادهای علمی دانش آموزی اظهار کرد: نتایج مرحله دوم آزمون‌های المپیاد علمی ۹ گانه دانش آموزی (فیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی، شیمی، کامپیوتر، نجوم، زیست‌شناسی و جغرافیا) روز دوشنبه ۱۰ تیر ماه اعلام می‌شود.


نتایج آزمون المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی ۹۸-۹۷


وی ادامه داد: از مجموع حدود هشت هزار نفری که وارد مرحله دوم آزمون‌های المپیاد علمی ۹ گانه دانش آموزی شدند، ۴۷۶ نفر آنها انتخاب می‌شوند که از این تعداد حدود ۵۰ نفر از رشته کامپیوتر بعد از آزمون مرحله سوم که آخر این هفته برگزار می‌شود، کم می‌شوند.

سالاریان افزود: ۲۵ نفر از این افراد کسانی هستند که در دو رشته هم زمان پذیرفته شده‌اند. در مجموع حدود ۴۰۰ نفر از این ۹ رشته در دوره کشف استعدادها که به دوره تابستانه معروف است، به این مرحله وارد می‌شوند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: ۵۸ درصد از کل ۴۷۶ نفر تهرانی و بقیه شهرستانی هستند. همچنین از این تعداد ۳۸۸ نفر آن یعنی بیش از ۸۱.۵ درصد مربوط به پنج استان (تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس) هستند.


اسامی دانش‌آموزان پذیرفته شده دبیرستان علامه امینی در دانشگاه‌های بزرگ کشور


سالاریان ۶۰ درصد از پذیرفته شدگان رشته جغرافیا را دختران عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع پذیرفته شدگان ۸۰ درصد در پایه یازدهم و حدود ۲۰ درصد نیز در پایه دهم قرار دارند. ۵۷ درصد از پذیرفته شدگان از رشته تحصیلی ریاضی فیزیک، ۲۹ درصد علوم تجربی، حدود ۱۴ درصد علوم انسانی و بقیه در سایر رشته‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به مدت ۶ هفته از تاریخ ۲۲ تیرماه در دوره فشرده تکمیلی کشف استعداد درخشان دوره تابستانی شرکت می کنند که از میان آنها حدود ۸۰ نفر به مدال طلا و نقره و برنز کشوری دست می‌یابند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: مابقی افراد گواهی حضور در دوره و دیپلم افتخار دریافت می کنند.

سالاریان در خصوص اعطای جوایز آزمون مرحله دوم آزمون‌های المپیاد علمی ۹ گانه دانش آموزی ، تاکید کرد: به تمام شرکت کنندگان دوره تابستانی مدال سه گانه المپیاد (طلا، نقره و برنز) اعطا نمی شود. در سال‌های گذشته به تمام کسانی که به این مرحله رسیدند، دست کم مدال برنز اهدا می‌شد که امسال بنا بر استانداردهای اعلام شده تنها گواهی حضور در دوره داده می‌شود.

وی گفت: از مجموع راه یافتگان به این مرحله ۲۸ درصد دختر و ۷۲ درصد پسر هستند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: افتتاحیه دوره روز ۲۰ تیر ماه برگزار می شود. افراد بعد از معرفی و یادآوری آداب و دستورالعمل اجرایی دوره با فضا و محیط آشنا شده و یک روز بعد از آن طبق روال هر سال دیدار از مرقد مطهر امام خمینی و تجدید میثاق برگزار و از روز ۲۲ تیر کلاس‌ها در دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی آغاز می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه