کد خبر: 12502
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1398 - 13:44

چرایی توجه مرکز آموزشی علامه امینی به المپیادها/ المپیاد؛ بستری برای قبولی در کنکور

سرمایه گذاری مرکز آموزشی علامه امینی بر روی المپیاد سبب جهش سریع و موفقیت دانش آموزانش نسبت به سایر رقبا در کنکور شده است.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی:  کسب نتایج درخشان در کنکور و افزایش آمار قبولی در رشته و محل هایی خاص و برتر و دارای جایگاه بالا از جمله اهدافی است که بسیاری از دبیرستان ها برای رسیدن به آن تلاش می کنند و حال اگر این نتایج بطور مداوم تکرار شود و دانش آموزان بسیاری بتوانند از طریق آن مرکز آموزشی وارد دانشگاه شوند، رزومه ای خوب و درخشان برای آن دبیرستان محسوب شده و در نتیجه آن مرکز نیز به مرکزی نمونه و برتر در میان سایرین تبدیل می‌شود.


نتایج آزمون المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی ۹۸-۹۷



نتایج درخشان مرکز علامه امینی در کنکور، طی ۱۰ سال اخیر


اما این موضوع چطور ممکن می شود؟

المپیاد؛ بستری برای قبولی در کنکور

والدین و بسیاری از مدارس به این نکته مهم توجه نمی کنند که شاید شرکت در المپیادهای مختلف و یا استفاده از سوالات آن ها و یا حتی کلاس های المپیادی که در برخی از مدارس از جمله مرکز آموزشی علامه امینی برگزار می شود می‌تواند در کسب نتیجه درخشان در آزمون سراسری کمک کند.


نقش مشاوره در موفقیت دانش آموزان دبیرستان دخترانه علامه امینی


برخلاف بسیاری از مدارس که صرفا بر روی کنکور تمرکز می کنند و به موضوع المپیاد توجهی ندارند، دبیرستان علامه امینی تاکید فراوانی بر روی موضوع المپیاد و همچنین برگزاری کلاس های المپیاد در سطوح اولیه و پیشرفته در رشته های مختلف دارد که شاید بتوان موارد زیر را از جمله دلایل آن دانست:

  • همپوشانی 100 درصدی مطالب المپیاد و کنکور در رشته های فیزیک و شیمی
  • همپوشانی 70 درصدی مطالب المپیاد و کنور در رشته های ریاضی

اما این دلایل چه نتیجه ای را در پی دارد؟


قبولی‌های المپیاد دبیرستان علامه امینی در ۱۵ سال اخیر


 

نتایج تمرکز بر روی المپیاد

سرمایه گذاری بر روی المپیاد سبب جهش سریع و موفقیت نسبت به سایر رقبا در کنکور دانشگاه می شود.

دانش آموزان دبیرستان علامه امینی و سایر دبیرستان ها که موفق به کسب رتبه های برتر و زیر هزار در کنکور سراسری شده اند؛ اغلب از بین دانش آموزان ممتاز در المپیادها بوده اند.


کنکوری‌ها در روزهای پایانی منتهی به آزمون چگونه درس بخوانند؟


بطور کلی می توان این نتیجه را گرفت که، توجه به المپیاد و حضور در کلاس های مربوطه و شرکت در آزمون های المپیاد، سبب می شود تا روحیه بالندگی و برتری جویی علمی در دانش آموزان رشد کرده که این امر نیز سبب تشویق به تفکر و عادت به مطالعه موثر در دانش آموزان می شود.

 


کارنامه اختصاصی دبیرستان علامه امینی؛ راهکاری برای درخشش دانش آموزان


از همین رو و با توجه به موارد فوق المپیاد و شرکت دانش آموزان در مسابقات المپیاد دانش آموزی در مرکز آموزشی علامه امینی جایگاه خاص و ویژه ای دارد و این مرکز سعی دارد تا با توجه به تجربه درخشانی که در این امر کسب کرده است با جدیت و تمرکز بر روی المپیاد چه در واحد پسرانه و چه در واحد دخترانه بتواند نتایج خارق العاده ای را چه در المپیاد و چه در آزمون سراسری، کسب کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه