کد خبر: 12093
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1398 - 10:43

راهکارهای برترین‌ها برای موفقیت در آزمون سراسری

ظاهرا ایده به تعویق افتادن کنکور اجرایی نخواهد شد و کنکور سراسری در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می گردد.

منظومه دانش‌پژوهان علامه امینی: برخلاف حرف و سخن هایی که پیرامون به تعویق افتادن آزمون سراسری سال 98 مطرح بود، ظاهرا این ایده اجرایی نخواهد شد و کنکور سراسری در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می گردد که براین اساس داوطلبان کنکور چیزی در حدود یک ماه با یک مارتن نفسگیر به نام کنکور فاصله دارند و بد نیست بدانند که در ساعات باقیمانده و پایانی چه راهکارها و ترفندهایی برای موفقیت بیشتر آن ها وجود دارد که در همین راستا در ادامه به بررسی راهکارهایی مفید برای کسب موفقیت در این روزها می پردازیم.


نتایج درخشان دبیرستان علامه امینی در کنکور طی ۱۰ سال اخیر


ترفندهای موفقیت در آزمون کنکور 98

داوطلبان در این روزهای پایانی سعی دارند تا از تمام زمان باقیمانده نهایت استفاده را ببرند اما اینکه چگونه به این امر دست یابند در موفقیت آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

شاید اگر با افراد موفق در کنکور گپ و گفتگویی داشته باشیم به این نتیجه برسیم که موفق‌ها و افرادی که در آزمون سراسری رتیه های برتر را کسب کرده اند، در ابتدای امر توکل بر پروردگار را مدنظر خود قرار می دهند و سپس بدون تجربه هرگونه استرسی برای لحظات باقیمانده تا کنکور برنامه‌ریزی صحیح انجام می‌دهند، به عبارتی می‌توان گفت کنکوری‌ها ابتدا باید توکل به خدا و آرامش را در دستور کار خود قرار دهند.


پاسخ رئیس سازمان سنجش به چرایی عدم تغییر در زمان کنکور سراسری 98


از طرفی، داوطلبان کنکور می‌توانند در روزهای پایانی باقیمانده به کنکور، در آزمون‌های آزمایشی حضور پیدا کنند؛ این آزمون‌ها می‌تواند آزمون خانگی هم باشد به صورتی که محیط خانه را آرام و همانند جلسه کنکور قرار داده و در همان مدت زمان معین تست بزنند.

در این آزمون‌ها قطعا داوطلبان با اشکالاتی مواجه می‌شوند که می‌توانند به مدت دو روز به رفع اشکال پرداخته و دوباره برای خودشان یک آزمون خانگی ترتیب دهند.

از جمله مزیت اینگونه آزمون‌ها شاید بتوان به این موضوع اشاره کرد که داوطلب در حین آزمون روی دانسته‌های خود متمرکز است و پس از آزمون روی ندانسته‌ها یا اشتباه‌های خود متمرکز و دقیق می‌شود، با چند صد تست مشابه کنکور آشنا می‌شود و سعی می‌کند که اشکال‌های خود را به صفر برساند.

البته داوطلبان باید به این نکته، توجه داشته باشند که همان زمان مشخص کنکور را برای کنکورهای خانگی نیز درنظر بگیرند.

از طرفی لازم است، داوطلبان در روزهای پایانی باقیمانده تا کنکور بیشتر از قبل به سلامتی خود توجه داشته باشند تا در روز کنکور با مشکل ضعف بدنی مواجه نشوند، بنابراین باید شب‌ها حتما 6 تا 8 ساعت بخوابند، به میزان عادی غذا بخورند و در ساعات شب بیش از شش ساعت استراحت مکنند.

همانطور که همگان آگاهند نرمش روزانه سبب شادی روح و سلامت جسم می‌شود، نقش خانواده‌ها در کاهش یا افزایش اضطراب و در مقابل آن تمرکز و توکل نیز بسیار مهم است.


ورزش‌هایی مختص کنکوری‌ها


تقویت روحیه و امید نیز در این روزهای پایانی بسیار در موفقیت افراد تاثیرگذار است چرا که یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا آنها را دست نیافتنی می‌پندارند، در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می‌توان به تمام اهداف دست یافت.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فلکه دوم صادقیه ابتدای آیت الله کاشانی بوستان اول گلستان اول | شماره 22 | 44002710 و 44062821

نمايش نقشه | نقشه سايت

آدرس مدرسه